۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۵
اختصاص ۲۵ درصد بودجه دور دوم سفر استانی دولت به مساله آب زنجان
استاندار زنجان تاکید کرد:

اختصاص ۲۵ درصد بودجه دور دوم سفر استانی دولت به مساله آب زنجان

زنجان- استاندار زنجان، با اشاره به برنامه ریزی برای آبگیری سد مراش در سال آینده، گفت: ۲۵ درصد بودجه دور دوم سفر استانی هیات دولت به مساله آب اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار بازار، محسن افشارچی شامگاه شنبه در تبیین دستاوردهای دولت در محل همایش های بین المللی روزبه زنجان، گفت: تاکنون میزان اعتبارات برای دور دوم سفر ۹ هزار میلیارد تومان برآورد شده است.

وی ابراز داشت: تلاش می شود در جلسه ای در روزهای آینده با معاون اول رئس جمهوری این مبالغ افزایش یابد.

استاندار زنجان گفت: دور اول سفرهای استانی بر مبنای پروژه محوری بود ولی دور دوم سفر رئیس جمهور به استان ها برنامه محور بوده و در این خصوص برنامه های مختلفی برای افتتاح پروژه ها در نظر گرفته شده ست.

افشارچی تاکید کرد: یکی از گره گشایی چندین ساله اخیر در این استان با همکاری های انجام گرفته مساله پتروشیمی زنجان است و تا سال آینده بخشی از پتروشیمی این استان راه اندازی خواهد شد و این مهم نیر در سفر رئیس جمهور به استان مطرح می شود.

وی افزود: در استان زنجان کنترل آب های سطحی اهمیت دارد و این استان به استفاده از آب های سطحی متکی است و با توجه به اینکه برداشت سالانه از آورد آن بیشتر است سطح آن رو به کاهش است.

استاندار زنجان بیان داشت: با سازو کارهای انجام گرفته احداث دو سد مراش و بلوبین در استان مورد توجه قرار گرفته است.

افشارچی با بیان اینکه سد بلوبین که دارای حجم مخزن ۲۹ میلیون متر مکعب و ۱۷.۵ میلیون متر معکب حجم آب تنظیمی است، گفت: جریان‌های سطحی آب در محدوده این سد کنترل، جمع آوری و ذخیره خواهد شد.

وی تاکید کرد: طبق برنامه ریزی آبگیری سد مراش استان نیز سال آینده انجام خواهدشد و سد مشمپا نیز از جمله سدهای مهم این استان است که با رفع اشکالات و تغییرات ایجاد شده که این پروژه مهم نیز در دور دوم سفر رئیس جمهور لحاظ خواهد شد.

استاندار زنجان گفت: ۲۵ درصد بودجه دور دوم سفر استانی به مساله آب اختصاص یافته است.

کد خبر: ۲۶۴٬۸۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha