۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۶
آغاز پرداخت وام مسکن روستایی از فردا | کدام بانک ها از ارائه تسهیلات سرپیچی می کنند؟
«بازار» گزارش می دهد

آغاز پرداخت وام مسکن روستایی از فردا | کدام بانک ها از ارائه تسهیلات سرپیچی می کنند؟

با ابلاغ افزایش سقف وام مسکن روستایی از سوی بانک مرکزی به بانک ها، بیش از ۱۰۰ هزار متقاضی مورد پذیرش از فردا می توانند با مراجعه به بانک ها تشکیل پرونده داده و تقاضای دریافت تسهیلات کنند.

بازار؛ گروه راه و مسکن: با ابلاغ بخشنامه افزایش سقف فردی تسهیلات مسکن روستایی به ۹ بانک عامل در چهارم دی ماه جاری، متقاضیانی که در ادارات بنیاد مسکن تشکیل پرونده داده و مورد پذیرش قرار گرفته اند می توانند از فردا به بانک های عامل مراجعه و درخواست وام ۳۵۰ میلیون تومانی خود را به گردش بیاندازند.

اگر چه به ۹ بانک پرداخت تسهیلات جدید طرح بهسازی و نوسازی مسکن در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفری ابلاغ شده است اما به نظر می رسد هنوز برخی از بانک ها برای پرداخت تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی مسکن روستایی اعلام آمادگی نکرده و آنرا به بانک مرکزی گزارش داده اند

اگر چه این مصوبه به ۹ بانک ملت، مسکن، تجارت، ملی، صادرات، سپه، رفاه کارگران، کشاورزی و پست‌ بانک به منظور پرداخت تسهیلات جدید طرح بهسازی و نوسازی مسکن در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفری ابلاغ شده است اما به نظر می رسد هنوز برخی از بانک ها برای پرداخت تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی مسکن روستایی اعلام آمادگی نکرده و آنرا به بانک مرکزی گزارش داده اند.

آنطور که از گزارش های بانک مرکزی و ابلاغیه آن خبر می رسد بانک های عامل باید از فردا اقدامات لازم برای پذیرش متقاضیان را انجام دهند.

از یکشنبه ۱۰ دی ماه ملزم به پرداخت تسهیلات ۳۵۰ میلیونی ساخت مسکن روستایی شده اند و بانک مرکزی پرداخت وام ساخت مسکن روستایی به میزان ۳۵۰ میلیون تومان را به ۹ بانک ابلاغ کرده است

مجید جودی معاون امور بازسازی و روستایی بنیاد مسکن در پاسخ به این پرسش که آیا پرداخت تسهیلات مسکن روستایی از فردا آغاز می شود؟ گفت: ۹ بانک عامل از یکشنبه ۱۰ دی ماه ملزم به پرداخت تسهیلات ۳۵۰ میلیونی ساخت مسکن روستایی شده اند و بانک مرکزی پرداخت وام ساخت مسکن روستایی به میزان ۳۵۰ میلیون تومان را به ۹ بانک ابلاغ کرده است.

پرونده بیش از ۱۰۰ هزار متقاضی ثبت نام شده برای وام مسکن روستایی آماده معرفی به بانک‌ها هستند

جودی در پاسخ به این پرسش که تاکنون چه تعداد تشکیل پرونده برای وام مسکن روستایی در ادارات بنیاد مسکن صورت گرفته است؟ گفت: پرونده بیش از ۱۰۰ هزار متقاضی ثبت نام شده برای وام مسکن روستایی آماده معرفی به بانک‌ها هستند. اما آنچه که مشخص است این است که امسال بر خلاف سال های گذشته به هر حال تعداد متقاضیانی که می‌توانند از تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی مسکن روستایی بهره‌مند شوند از ۲۰۰ هزار فقره به ۳۵۰ هزار فقره افزایش یافته است.

سال گذشته وام مسکن روستایی از ۱۰۰ میلیون تومان به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت اما امسال از ۲۰۰ میلیون تومان به ۳۵۰ میلیون تومان رسیده است و این موضوع نیز می تواند در نوع خود بی نظیر و کم سابقه باشد

معاون امور بازسازی و روستایی بنیاد مسکن ادامه داد: علاوه بر افزایش تعداد فقره نیز باید گفت که امسال برای اولین بار افزایش سقف تا این حد داشتیم. سال گذشته از ۱۰۰ میلیون تومان به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت اما امسال از ۲۰۰ میلیون تومان به ۳۵۰ میلیون تومان رسیده است و این موضوع نیز می تواند در نوع خود بی نظیر و کم سابقه باشد.
آنطور که گزارش شده است برای پرداخت تسهیلات ساخت مسکن روستایی ۱۲۲ هزار میلیارد تومان تخصیص یافته است.

از فردا بانک‌های ملی، صادرات، پست بانک، تجارت، سپه، ملت، مسکن، رفاه و کشاورزی موظف به پرداخت تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای ۳۵۰ هزار متقاضی روستایی هستند و باید دید که کدام بانک ها از این ابلاغیه سرپیچی خواهد کرد؟

سود این تسهیلات ۵ درصد با بازپرداخت ۲۰ ساله است. تاخیر در پرداخت تسهیلات مسکن روستایی نیز به این دلیل بود که سود این وام مطابق مصوبه دولت ۵ درصد است که سازمان برنامه و بودجه بایستی تامین مابه‌التفاوت ۱۸ درصدی آنرا تضمین می کرد.

کد خبر: ۲۶۴٬۷۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha