۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۷
فلسطین، پیروز میدان| رژیم صهیونیستی شکست جبران ناپذیر را تحمل کرده است
رئیس جمهور تاکید کرد

فلسطین، پیروز میدان| رژیم صهیونیستی شکست جبران ناپذیر را تحمل کرده است

رئیس جمهور با بیان اینکه با بصیرت، جریان معاند کاملا به حاشیه رانده خواهد شد، گفت: در روز بصیرت حقیقتا مردم نشان دادند فتنه را خوب شناختند و غبار را کنار زدند و به تبعیت از رهبری فرزانه به صحنه آمدند.

به گزارش بازار، رئیس جمهور در سومین کنگره بین المللی بزرگداشت علامه مصباح یزدی با بیان اینکه طرح ولایت گره های ذهنی زیادی را باز کرده است، تصریح کرد: تأکید بر شخصیت ماندگار آیت الله مصباح با نگاه به اندیشه های بلند ایشان در حوزه های مختلف است و باید از مؤسسه نشر آثار آیت آلله مصباح، مؤسسه امام خمینی (ره)، فرزندان و داماد بزرگوار ایشان و همه وابستگان خصوصا شاگردان مؤسسه امام خمینی (ره) که همت می کنند و مطالب ایشان را گردآوری و منقح و به مراکز حوزوی و دانشگاهی عرضه می کنند، تقدیر کنم کاری است بسیار ضروری و تأکیدی است که رهبر فرزانه انقلاب داشته اند که اندیشه آیت الله مصباح در همه جا باید بتواند مورد استفاده باشد و همه مراکز علمی و فرهنگی از آن بهره مند شوند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه آیت الله مصباح یزدی چهره آزاد اندیشی بود، عنوان کرد: ایشان یک چهره اندیشه ورز بود و دارای اندیشه های نو و چهره آزاداندیشی بود؛ در نوآوری ها و در همراه کردن نواندیشی با آزاداندیشی آن هم مبتنی بر مبانی موفق بود؛ حرف نو را ممکن است کسانی داشته باشند اما باید دید آیا مبنایی است و با یک مبنایی می سازد یا خیر؟ آیا بر مبانی محکمی استوار است یا صرفا سخنی نو است؟ این بنا، یک مبنای استوار اندیشه ای و فکری دارد که نکته مهمی است؛ ایشان فقط شاگردپرور نبود بلکه جریان ساز بود؛ این جریان سازی محدود به زمان حیات وی نبود و بعد از رحلت ایشان هم این جریان فکری ادامه داشت و منشأ آثار و برکاتی بود.

رئیس جمهور یگانگی در حرف و عمل را از دیگر ویژگی های آیت الله مصباح برشمرد و گفت: این ویژگی برای یک انسان سالک حائز اهمیت است.

آیت الله رئیسی مطرح کرد: در روز بصیرت حقیقتا مردم نشان دادند فتنه را خوب شناختند و غبار را کنار زدند و به تبعیت از رهبری فرزانه به صحنه آمدند و به صورت خودجوش اعلام موضع کردند و جریان فتنه را در روز نهم دی خاتمه دادند. این روز حقیقتا یک‌حماسه بزرگ است و باید در تاریخ ملت باقی بماند. حضور اثر بخش مردم در عرصه، به فتنه ۹ دی خاتمه داد و این روز باید به عنوان روز بصیرت در راستای بصیرت آفرینی در جامعه بماند و ابعاد این روز و حرکت بزرگ‌ملت تبیین شود. باور داریم که با این بصیرت و روشن‌بینی مردم، جریان معاند و بدخواه به حاشیه رانده شده و بیشتر به حاشیه رانده خواهد شد.

آیت الله رئیسی خاطرنشان کرد: یک زمانی رهبر انقلاب فرمودند طلبه سیاسی و دانشجوی سیاسی؛ منظور کیست؟ برخی فکر کردند دانشگاه سیاسی دانشگاهی است که در آن احزاب و گروه‌ها و دسته جات دفتر داشته باشند و جذب نیرو کنند؛ اما بعدا در بیان خود فرمودند منظور من این نبود؛ دانشجوی سیاسی کسی است که اولا جامعه خود را بشناسد؛ ثانیا نیاز جامعه را خوب درک کند؛ ثالثا آماده ایفای نقش برای رفع نیازهای جامعه باشد. دانشجوی سیاسی باید آماده خطر کردن باشد و وارد میدان شود؛ بالاخره یک چیزی می شود؛ همین وارد میدان شدن بسیار مهم است که انسان با یک عقیده راسخ و با عزم استوار و با توکل به حضرت حق و با داشته های علمی و برخوردار از یک فکر و اندیشه بلند در صحنه باشد و بتواند ایفای نقش کند.

رئیس جمهور در کنگره بین‌المللی اندیشه های علامه مصباح یزدی تصریح کرد: در روز بصیرت حقیقتا مردم نشان دادند فتنه را خوب شناختند و غبار را کنار زدند و به تبعیت از رهبری فرزانه به صحنه آمدند و به صورت خودجوش اعلام موضع کردند و جریان فتنه را در روز نهم دی خاتمه دادند. این روز حقیقتا یک‌حماسه بزرگ است و باید در تاریخ ملت باقی بماند. حضور اثر بخش مردم در عرصه، به فتنه خاتمه داد و ۹ دی باید به عنوان روز بصیرت در راستای بصیرت آفرینی در جامعه بماند و ابعاد این روز و حرکت بزرگ‌ملت تبیین شود.

رییس جمهور ادامه داد: همین الان بعد از ۸۰ روز اگر بخواهیم در صحنه سیاسی - تحلیلی عرصه را درست ببینیم، از نظر همه صاحبان خرد و اندیشه دنیا و سیاسیون، پیروز میدان، فلسطین است

آنکه باخت و شکست جبران ناپذیر را تحمل کرده، رژیم صهیونیستی است؛ گروهی که نه نیروی دریای و هوایی دارد و نه نیروی زمینی آنچنانی دارد و فقط ایمان قوی دارد، ایمان و شرافت در برابر شرارت پیروز شده است.

این در مقابل چشم همه دنیاست و موضع حقی که جمهوری اسلامی ایران داشته، بر همه جهانیان روشن شد که اگر امروز بعد از ۴۳ داریم بر فلسطین آزاد و آزادی قدس تأکید می‌کنیم، موضع حقی است؛ بر اینکه تأکید می‌کنیم که اسرائیل رفتنی و زائل شدنی است، موضع حقی است.

اینها نشانه‌های اقتدار برای یک امت است که درست حرف می‌زند و پیش بینی می‌کند؛ امام امت و رهبر فرزانه انقلاب تا امروز درست سمت‌گیری کردند و بر مواضع به حق تأکید کردند؛ حقانیت این موضع امروز بر همه عالم روشن شده است.

کد خبر: ۲۶۴٬۶۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha