۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۶
شناسایی بیش از ۵۳ هزار هکتار زمین برای طرح نهضت ملی مسکن
مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن:

شناسایی بیش از ۵۳ هزار هکتار زمین برای طرح نهضت ملی مسکن

مالکی، مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از شناسایی بیش از ۵۳ هزار هکتار زمین برای طرح نهضت ملی مسکن خبر داد.

به گزارش بازار، ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن که برای بازدید از پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن به استان خراسان شمالی سفر کرده، با بیان اینکه تاکنون بیش از ۵۳ هزار هکتار زمین شناسایی و در اختیار طرح نهضت ملی مسکن قرار داده شده است، گفت: در سطح کشور تاکنون ۳۸ هزار هکتار اراضی به محدوده شهرها الحاق شده است.

وی اعلام کرد: همچنین ۱۶ هزار هکتار زمین در قالب ۱۸ شهرک در کشور مصوب شده که اجرای پروژه‌های آماده‌سازی آنها در دستورکار قرار دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: تامین زمین استان تا حدودی پیش رفته و برای بخش زیادی از متقاضیان زمین تامین شده مابقی هم با پیگیری و از طریق الحاق، تامین و در اختیار مردم قرار داده می‌شود.

مالکی در خصوص وضعیت پیشرفت طرح در استان خراسان شمالی نیز گفت: این استان در بخش‌های زیربنایی و آماده‌سازی نیاز به کمک دارد اما مشکل خاصی نیست؛ در شهرهایی که مشکل کمبود زمین داریم با توافقاتی که با بخش خصوصی انجام می‌شود و همچنین از طریق الحاق اراضی به حریم شهرها نیاز استان را برطرف خواهیم کرد.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن، گفت: در طرح عظیم نهضت ملی مسکن عملیات اجرایی بیش از یک میلیون و ۹۰۰ هزار واحد مسکونی در سطح کشور آغاز شده است.

مالکی همچنین در جلسه شورای مسکن که با حضور استاندار خراسان شمالی برگزار شد، اعلام کرد: در این استان ۲۷ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در حال اجراست که متوسط پیشرفت فیزیکی این واحدها ۴۵ درصد است.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: سه گروه از سازمان ملی زمین و مسکن برای پایش برنامه اجرایی، بررسی بخش زمین و آماده‌سازی اراضی، رسیدگی به مشکلات پروژه‌ها در حوزه مسکن و همچنین بازدید از پروژه‌های نهضت ملی مسکن به استان خراسان شمالی سفر کرده‌اند.

وی اضافه کرد: اولویت وزارت راه و شهرسازی اجرای طرح عظیم نهضت ملی مسکن و اتمام پروژه‌های مسکن مهر در کشور است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه دو هزار و ۳۰۰ هکتار زمین برای الحاق به محدوده در استان خراسان شمالی در دست اقدام است، ادامه داد: عمده پروژه‌هایی که در اراضی سازمان در حال احداث است، با وجود اینکه کمتر از یکسال از شروع عملیات آن می‌گذرد، دارای پیشرفت مناسبی است و بخشی از واحدها تا پایان سال تحویل متقاضیان می‌شود.

کد خبر: ۲۶۴٬۶۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha