افزایش امنیت غذایی همزمان با کاهش مدت زمان نگهداری کالا در تخلیه و بارگیری
مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر اعلام کرد

افزایش امنیت غذایی همزمان با کاهش مدت زمان نگهداری کالا در تخلیه و بارگیری

دریس، مدیر دریایی سازمان بنادر گفت: همزمان با کاهش مدت زمان انتظار کالا برای تخلیه و بارگیری امنیت و سالم نگهداشت کالای غذایی افزایش می‌یابد.

به گزارش بازار، عادل دریس، مدیرکل بندری سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در ۹ ماه امسال حدود ۱۷۵ میلیون تن کالا تخلیه و بارگیری در بنادر کشور داشته ایم که نسبت به‌ مدت مشابه سال گذشته ۷ درصد رشد داشته است.

به گفته وی، در بخش تخلیه کالا ۶۰ میلیون تن کالا عملکرد و در بخش بارگیری ۱۱۶ میلیون تن ۱۳ درصد رشد داشته است و کل عملکرد حاکمیتی است. در خصوص عملیات کانتینری ۲میلیون TEU تخلیه و بارگیری داشته ایم که رشد ۶ درصدی در این بخش داشته است.

او می گوید: در زنجیره تجارت کالا و تامین کالا بنادر یکی از بخش های اصلی است که با توسعه زیرساخت ها از طرف نماینده ها و مشارکت بخش های خصوصی کمک می کند که صادرات محصولات و موارد مورد نیاز کالاهای اساسی برای شرکت های تولیدی ارائه شود.

دریس بیان کرد: به شکل جاری کارهای تخلیه‌ و بارگیری نباید متوقف شود. همچنین در این حوزه رویکرد اصلی استفاده از فناوری‌های جدید به ویژه در راستای تامین امنیت غذایی بوده و در همین زمینه سازمان بنادر رویکرد خود را تغییر داده و جدا از انبار اقدام به ساخت سالن و مکانیزه کردن عملیات تخلیه‌ و بارگیری کرده اند.

او افزود: در حوزه تخلیه و بارگیری از تکنولوژی های جدید استفاده خواهیم کرد و تجهیزات مورد نیاز هم تهیه و خریداری شده است.

کد خبر: ۲۶۴٬۵۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha