۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۱
طرح احیای زمین های شیب دار ایلام اجرایی می شود/ حل مشکلات پروژه های مناطق محروم
استاندار ایلام:

طرح احیای زمین های شیب دار ایلام اجرایی می شود/ حل مشکلات پروژه های مناطق محروم

ایلام- استاندار ایلام با اشاره به اینکه طرح احیای زمین های شیب دار ایلام اجرایی می شود، گفت: مشکلات پروژه های مناطق محروم نیز حل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار بازار، قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام ظهر شنبه در دیدار با امام جمعه ایلام در محل دفتر وی که به اتفاق معاون مناطق محروم ریاست جمهوری و نماینده استان در مجلس شورای اسلامی انجام شد، از سه گام مهم معاونت مناطق محروم ریاست جمهوری برای محرومیت زدایی خبر داد و گفت: کمک به اجرایی شدن پروژه های مناطق محروم استان، اختصاص اعتبار برای احیای زمین های شیب دار  و زمینه سازی برای تشکیل شورای توسعه روستایی استان سه گام مهمی بود که که برای رفع محرومیت در سفر معاون مناطق محروم ریاست جمهوری به استان برداشته شد.

وی در ادامه با اشاره به سفر معاون مناطق محروم ریاست جمهوری به استان است، اظهار داشت: پس از تشکیل قرارگاه سازندگی هلیلان با سه کمیته کمیته اقتصادی و عمرانی و اجتماعی و سفر به منطقه مردم هلیلان به اتفاق مسئولان استان و دیدار با مسئولان هشت نهاد و وزارتخانه در مرکز کشور، امروز شاهد حضور امید معاون مناطق محروم ریاست جمهوری در استان هستیم و باید از اینکه عملیاتی تر از دیگران پیگیر خواسته ها و مطالبات مردمی را پیگیری کرده اند تشکر می کنم.

وی افزود: با حضور مسئولان ارشد معاونت مناطق محروم ریاست جمهوری دیروز و امروز از مناطق محروم و طرح ها و پروژه های دو شهرستان هلیلان و بدره بازدید به عمل آمد و امروز نیز سه جلسه قرارگاه سازندگی هلیلان، کارگروه فرش و شورای توسعه و برنامه ریزی استان برگزار شد.

استاندار ایلام در ادامه گفت: امروز تصمیمات بسیار خوبی در سه جنبه گرفته شد، از جمله کمک به پروژه های عمرانی استان در هلیلان (داجیوند) و بدره پمپاژ (تلخاب) بود.

وی با اشاره به جذب ۲۹۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی ایلام را در ردیف استان های برتر کشور در این زمینه عنوان کرد و بیان کرد: به خاطر این موفقیت معاونت مناطق محروم ریاست جمهوری قول دادند که ۱۵۰ میلیارد تومان دیگر خارج از سهم ملی و مرکزی به استان اختصاص یابد.

وی افزود: دومین قول اختصاص اعتبار به اجرایی شدن احیای زمین های شیب دار در دامنه جنگل ها و کوه ها که باعث از بین رفتن جنگ ها می شود، بود.

سلیمانی دشتکی در ادامه گفت: کار بزرگتر و مهم تر گرد هم آوردن مجموعه هلدینگ ها، نهادها و شرکت ها بزرگ کشور در یک جلسه با موضوع رفع محرومیت از مناطق محروم روستایی و عشایری استان و تدوین طرح توسعه روستایی برای استان ایلام است.

کد خبر: ۲۶٬۴۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha