۸ تیر ۱۳۹۹ - ۰۷:۱۱
ضرورت راه‌اندازی سامانه رفاه ایرانیان/ انتقاد از فقدان آمار دقیق درباره خانوارها
نماینده سبزوار در مجلس تاکید کرد

ضرورت راه‌اندازی سامانه رفاه ایرانیان/ انتقاد از فقدان آمار دقیق درباره خانوارها

محبی نجم آبادی، نماینده سبزوار در مجلس با بیان اینکه باید هر سه قوه و دستگاه‌های متولی در راه‌اندازی و ارتقاء سامانه رفاه ایرانیان همکاری‌ لازم را داشته باشند، اظهار داشت: قطعا این سامانه و یا هر سامانه‌ای که بتواند اطلاعات دقیق برای شناسایی دهک‌های مختلف جامعه را ارائه دهد می‌تواند به کشور و حاکمیت کمک کند.

بهروز محبی نجم آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی بازار با اشاره به راه‌اندازی سامانه رفاه ایرانیان توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای حل مشکل جدی هدفمندی یارانه‌ها، گفت: به اعتقاد بنده باید برنامه ای جامع، کامل و دقیق برای شناسایی دهک های مختلف جامعه طراحی شود تا شناسنامه‌ای اقتصادی- اجتماعی برای هر ایرانی ایجاد شود.

وی با بیان اینکه باید هر سه قوه و دستگاه‌های متولی در راه‌اندازی و ارتقاء این سامانه همکاری‌ لازم را داشته باشند، اظهار داشت: قطعا این سامانه و یا هر سامانه‌ای که بتواند اطلاعات دقیق برای شناسایی دهک‌های مختلف جامعه را ارائه دهد می‌تواند به کشور و حاکمیت کمک کند.

نماینده سبزوار در مجلس با بیان اینکه یکی از مشکلات اصلی در کشور نبود آمار دقیق و متقن از وضعیت اقتصادی و اجتماعی خانوارهای ایرانی است، اضافه کرد: اگر هر فرد و یا خانوار ایرانی برای خود یک شناسنامه اقتصادی و اجتماعی داشته باشد قطعا می‌توان اقدامات مناسبی در جهت حمایت از خانوارهای نیازمند انجام داد.

محبی نجم آبادی با تاکید بر اینکه اگر شناسنامه‌ای برای افراد ایجاد شود به راحتی می‌توان درآمد افراد را مشخص کرد، عنوان کرد: در اغلب کشورهای جهان این بانک اطلاعاتی در اختیار دولت قرار دارد و آنها به راحتی می‌توانند از آن استفاده کنند و در مواقع لزوم به افراد نیازمند کمک‌های لازم را انجام دهند.

وی با بیان اینکه شرایط کشور ما شرایط خاص است و نیازمند ایجاد و تقویت اینگونه سامانه‌ها هستیم، اضافه کرد: به طور نمونه در بحث مالیات و اخذ آن اگر سامانه‌ای وجود داشته باشد که از طریق آن بتوانیم افراد را به خوبی شناسایی کنیم می‌توانیم به راحتی از آنها مالیات دریافت کنیم و فرار مالیاتی را به حداقل برسانیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با اعلام اینکه در بحران‌های مختلف برخی افراد ثروت‌های فراوانی به دست آورده‌اند و اقشاری هم دائما به سمت تنزل هستند، عنوان کرد: اگر سامانه‌ای  وجود داشته باشد که درآمدها و شناسنامه اقتصادی و اجتماعی افراد وجود داشته باشد به راحتی می‌توان از این افراد که ثروت هنگفتی به دست آورده‌اند مالیات اخذ کرد.

نماینده سبزوار در مجلس با بیان اینکه اخیرا دولت اعلام کرده به آسیب‌دیدگان ناشی از کرونا کمک‌هایی خواهد داشت، گفت: باید سامانه‌ای باشد که آمار افراد و اقشار آسیب پذیر در آن ثبت شده باشد تا دولت بتواند به راحتی افراد کمک کند که به نظرم سامانه رفاه ایرانیان در این زمینه بتواند کمک کند.

کد خبر: ۲۶٬۴۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha