۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۴
ایجاد خط اعتباری ۷۰۰ میلیارد تومانی برای رانندگان
مدیرکل حمل و نقل مسافری سازمان راهداری خبر داد

ایجاد خط اعتباری ۷۰۰ میلیارد تومانی برای رانندگان

باقرجوان، مدیرکل حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: خط اعتباری برای هریک از رانندگان به مبلغ شش میلیون تومان در مجموع ۷۰۰ میلیارد تومان ایجاد شده است.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، «داریوش باقر جوان» گفت: ایجاد این خط اعتباری بسیار ضرورت داشت چون فعالیت رانندگان با شیوع کرونا در کشور به شدت دچاررکود و مشکل شده است.

وی اظهارداشت: علاوه بر کمک هایی که بصورت یارانه ای در حال انجام است شرایط باید به گونه ای باشد که فعالیت این عزیزان بتواند به وضعیت عادی برگردد.

مدیرکل حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: اگرچه فعالیت در زمان کرونا باید متفاوت از فعالیت ایام عادی باشد و بخش حمل و نقل عمومی هم به این مقوله رسیده است.

وی افزود: تمام تلاش بخش این است که علاوه بر انجام اعتماد سازی و رعایت شیوه نامه های بهداشتی مورد نظر وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا بتواند سهم مناسبی در جابجایی مسافر داشته باشد چرا که نیازهای مردم کم نشده و شرایط برای تردد وجود دارد.

باقرجوان تصریح کرد: فاصله گذاری اجتماعی، ضدعفونی کردن و همچنین رعایت مسائل بهداشتی از سوی مردم باعث می شود حمل و نقل عمومی بتواند فعالیت خود را در یک شرایط خوب و مناسب انجام دهد.

وی ادامه داد: شیوع کرونا در کشور باعث ایجاد بحران و تعطیلی بسیاری از فعالیت های اقتصادی به خصوص در بخش حمل و نقل عمومی شد.

مدیرکل حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: همه باید تلاش کنند این شرایط به سمت بهبودی سوق پیدا کند.

وی افزود: با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته قرار بر این است که شش میلیون تومان وام با سود ۱۲ درصد به رانندگان پرداخت شود.

باقر جوان اظهارداشت: دوره بازپرداخت این وام ۲۴ ماهه (چهار ماه تنفس و ۲۰ ماه دوره بازپرداخت) است.

وی ادامه داد: برای اینکه در بحث تضامین مشکلی برای رانندگان ایجاد نشود با هماهنگی که صورت گرفته بانک ها چک و سفته را خواهند پذیرفت.

مدیرکل حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: تمامی رانندگان فعال در بخش مسافری حمل و نقل عمومی جاده‌ای می‌توانند از این وام استفاده کنند.

وی افزود: هم اکنون ۱۱۳ هزار و ۵۱ نفر راننده و کمک راننده در این بخش فعال هستند.

باقر جوان یادآورشد: بانک اطلاعاتی تمامی این افراد در اختیار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار گرفته است.

کد خبر: ۲۶٬۴۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha