۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۲
اختلاف نظر در دولت برسر قیمت تضمینی گندم

اختلاف نظر در دولت برسر قیمت تضمینی گندم

در حالی شورای قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی پیشتر قیمت خرید تضمینی گندم برای امسال را ۱۹۵۰۰ تومان تعیین کرده بود که به‌دلیل اختلاف نظر در دولت، هنوز قیمت گندم ابلاغ نشده است.

به گزارش بازار، سال گذشته قیمت خرید تضمینی گندم ۱۱۵۰۰ تومان به‌علاوه ۱۵۰۰ تومان یارانه کشت در نظر گرفته شد و وزارت جهاد کشاورزی هم در شهریور ماه یعنی قبل از کشت پاییزه قیمت ۱۳هزارتومانی گندم را ابلاغ کرد.

اما در سال جاری با گذشت ۹ ماه از سال و سپری شدن فصل کشت پاییزه قیمت نهایی خرید تضمینی گندم هنوز ابلاغ نشده است،

این در حالی است که شورای قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی پیشتر قیمت خرید تضمینی گندم برای سال زراعی جاری را ۱۹۵۰۰ تومان تصویب کرد که ظاهراً در دولت به‌دلیل رشد ۵۰درصدی قیمت مورد اجماع قرار نگرفته است و برخی اعضای تیم اقتصادی دولت قیمت پایین‌تری را مدنظر دارند،

بر همین اساس، هنوز وزیر جهاد کشاورزی قیمت نهایی خرید تضمینی گندم را ابلاغ نکرده است.

داود منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه در همین باره گفت: ۴ روش در قانون برای تعیین قیمت محصولات کشاورزی پیش‌بینی شده است که یکی روش‌ قیمت تمام‌شده است.

وی با بیان اینکه حتماً باید مرجعی قیمت تمام‌شده را بررسی و تأیید کند، گفت: مرجعی که در دولت قیمت تمام‌شده را بررسی و تأیید می‌کند سازمان حمایت از مصرف‌کننده است، اما این بدین معنی نیست که حتماً باید سازمان حمایت قیمت تعیین کند. ۳ روش دیگر وجود دارد که شورا و کمیسیون هم می‌تواند قیمت تضمینی را تعیین کند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه هفته گذشته هم گفته بود قیمت خرید تضمینی گندم به‌علت اختلاف نظرات هنوز ابلاغ نشده است و در صورت نهایی شدن، طبق قانون، وزیر جهاد کشاورزی آن را ابلاغ خواهد کرد.

سخنگوی دولت هم در این باره گفت: شورای فرابخشی هنوز قیمتی را به دولت اعلام نکرده است، اما چون دولت موظف بود لایحه بودجه را در وقت مقرر به مجلس ارائه دهد منابع آن را پیش‌بینی کرده است.

کد خبر: ۲۶۴٬۴۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha