۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۲
مشکلات صنایع دریایی خوزستان بررسی شد| ضرورت توجه به اقتصاد دریامحور
رئیس اتاق بازرگانی خرمشهر در گفتگو با بازار:

مشکلات صنایع دریایی خوزستان بررسی شد| ضرورت توجه به اقتصاد دریامحور

خرمشهر- موسوی، رئیس اتاق بازرگانی خرمشهر گفت: نشست تخصصی بررسی موانع صنایع دریایی استان خوزستان با حضور رئیس صندوق حمایت از صنایع دریایی کشور در اتاق خرمشهر برگزار شد.

سیدمصطفی موسوی در گفتگو با خبرنگار بازار در تشریح جزئیات این خبر اظهار اظهار کرد: با حضور رئیس صندوق حمایت از صنایع دریایی کشور، معاونان وزارت های صمت و اقتصاد و دارایی، مسئولان استانی و فعالان بخش خصوصی، نشستی با موضع بررسی معضلات توسعه صنایع دریایی در استان خوزستان برگزار شد.

وی با اشاره به قدمت و دیرینه ی صنایع دریایی و شناور سازی در استان خوزستان، افزود: ظرفیت و توان خوزستان در توسعه این صنعت و ایجاد زمینه های تحصیل درآمد و ارزآوری از دریا و صنعت آبی کشور، علیرغم تنوع و توان بالا، تاکنون و به دلایل مختلف به بهره برداری کامل نرسیده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر وجود مشکلات مختلف در میان فعالان اقتصادی این صنعت را مانعی در مسیر توسعه برشمرد و عنوان کرد: تخصیص تسهیلات تخصصی و اختصاصی به فعالان این حوزه در استان خوزستان، خارج کردن مغروقه های اروندرود به منظور گسترش توان بهره از بستر آبی منطقه و احداث شهرک صنعتی اختصاصی در کرانه اروند رود با توجه به احداث پل های مختلف در مسیر واحدهای صنعتی شناورسازی در رودخانه کارون، از اصلی ترین معضلات و درخواست های فعالان اقتصادی استان خوزستان است.

موسوی خاطرنشان کرد: با توجه به فاصله بندرگاه های خرمشهر و آبادان با خلیج فارس و دیگر بنادر جنوبی، لازم است به منظور تقویت زمینه توسعه صنایع دریایی اقدامات لازم در زمینه اختصاص یارانه سوخت تجاری و ترانزیت بین المللی به شناورهای فعال این بنادر به منظور ایجاد صرفه اقتصادی و بهبود شرایط فعالیت دریایی انها اختصاص یابد.

وی تاکید کرد: تخصیص تسهیلات و امتیازات ویژه به فعالان اقتصادی به منظور صادرات خدمات فنی و مهندسی به بازار مستعد کشور عراق که در مجاورت خرمشهر است، یکی از مواردی است که باید به صورت جدی و با توجه به نیازهای وافر این کشور به آن مورد اهتمام قرار گیرد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر ایجاد بستر قانونی و فراهم کردن شرایط ورود شناورهای عراقی و پهلو گرفتن در واحدهای صنعتی فعال استان با هدف بازسازی، تعمیر و نوسازی آنها را از ضروریات لازم جهت توسعه ارزآوری و بهبود شرایط صنایع دریایی منطقه برشمرد.

کد خبر: ۲۶۴٬۴۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha