۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۷
پایان طرح نظارتی شب یلدا در گلستان | ۱۰۲ واحد صنفی به تعزیرات معرفی شدند
معاون صمت گلستان خبر داد؛

پایان طرح نظارتی شب یلدا در گلستان | ۱۰۲ واحد صنفی به تعزیرات معرفی شدند

معاون بازرسی، نظارت و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صمت گلستان از تشکیل ۱۰۲ پرونده تخلف برای واحد های صنفی استان در راستای اجرای «طرح ویژه نظارتی شب یلدا» خبر داد.

جعفر کرامتی در گفتگو با بازار از انجام دو هزار و ۳۰۱ بازرسی در طرح نظارتی ویژه شب یلدا همزمان با سراسر کشور از ۱۵ تا ۳۰ آذرماه در استان گلستان خبر داد و اظهار کرد: در این بازرسی ها ۱۰۲ واحد صنفی متخلف شناسایی شدند.

معاون بازرسی، نظارت و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت گلستان افزود: با هماهنگی و برنامه ریزی های انجام شده گشت های مشترک ویژه ای با حضور بازرسان اداره کل صمت، اداره کل تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف، بسیج اصناف و جهاد کشاورزی استان گلستان در بازار سراسر استان برگزار شد که طی این مدت دو هزار ۳۰۱ بازرسی از صنوف مختلف انجام و برای ۱۰۲واحد صنفی متخلف که قوانین نظام صنفی و حقوق مصرف کنندگان را رعایت نکرده بودند پرونده تخلف تشکیل و برای سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی استان ارسال شد .

وی گفت: ارزش ریالی پرونده های ارسالی به تعزیرات حکومتی بالغ بر ۲۵۴ میلیون تومان بوده است.

کرامتی با تاکید بر لزوم رعایت حقوق مصرف کنندگان بیان کرد: هدف از این طرح نظارت و رصد بازار کالاهای پر مصرف در این ایام بخصوص آجیل و خشکبار، شیرینی جات، انواع میوه های پرمصرف مانند انار، هندوانه، سیب و پرتقال بوده است.

وی خاطر نشان کرد: بیشترین تخلف های واحدهای صنفی در این مدت مربوط به عدم درج قیمت، گران فروشی، کم فروشی، عدم صدور فاکتور و کالای قاچاق بوده است .

معاون بازرسی، نظارت و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت گلستان در پایان ضمن درخواست از مردم برای همکاری با سازمان‌های مسئول در حوزه بازار، افزود: مردم می‌توانند ضمن ارائه گزارش هر گونه تخلفی در بازار، کمک زیادی به سازمان‌های مسئول و متولی امر برای نظارت جدی بر بازار و جلوگیری از تخلفات صنفی کنند .

کد خبر: ۲۶۴٬۳۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha