۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۹
۲۶۰ هکتار به زیست بوم علم و فناوری کشور اضافه می شود
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت:

۲۶۰ هکتار به زیست بوم علم و فناوری کشور اضافه می شود

فرشاد مقیمی گفت: ۲۶۰ هکتار به زیست بوم علم و فناوری کشور در تفاهم‌نامه وزارت صمت و وزارت علوم ایجاد می شود

بازار؛ گروه صنعت: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در سومین رویداد صنعت دانش بنیان با محوریت صنایع کوچک، زیست بوم فناوری که با حضور وزرای صمت، علوم، نیرو، معاون علمی و فناوری رییس جمهور برگزار شد، گفت: رهبر معظم انقلاب بارها به اهمیت شرکت های دانش بنیان تاکید کرده و اینکه بنگاه های کوچک هم باید تبدیل به شرکت های دانش بنیان تبدیل شوند.
فرشاد مقیمی با بیان اینکه برای اینکه به دانش بنیان شدن شرکت های کوچک برسیم باید این رویدادها ادامه داشته باشد، افزود: توسعه ارتباط صنعت و دانشگاه ها، آماده سازی دانشگاه برای هماهنگی با فناوری دیجیتال، ایجاد فن بازارهای منطقه ای و ...دنبال می شود.
او با تاکید بر اینکه سازمان صنایع کوچک ارکان های مورد نیاز برای بنگاه های اقتصادی را فراهم می کند، اطهار کرد: در حال حاضر ۲۶۰ هکتار به زیست بوم علم و فناوری کشور در تفاهم‌نامه وزارت صمت و وزارت علوم ایجاد می شود و ۱۷ قرارداد در راستای هوشمندسازی و بهینه سازی، استقرار شرکت ها در شهرک های صنعتی و ایجاد زیرساخت ها در رویداد امضا خواهد شد.
مقیمی با تاکید بر اینکه در راستای سیاست کاهش مصرف انرژی در کشور اقداماتی را انجام داده ایم، اظهار کرد: مدیریت هوشمند مصرف برق و دیسپاچینگ برق در شهرک های صنعتی دنبال خواهد شد و همچنین خدمات مربوط به فن بازار توسعه داده خواهد شد.
او با تاکید بر اینکه امروز قرارداد مربوط به صنعت ۴ امضا خواهد شد، تصریح کرد: در حال حاضر ۶ شهرک فناوری در کشور فعال هستند و مطالعات مربوط به ۱۴ شهرک فناوری هم در حال انجام است.
مقیمی با تاکید بر اینکه امروز نیازهای استراتژیک در حوزه کسب و کارها بررسی می شود، اظهار کرد: در دولت سیزدهم اتفاق مهمی رخ داد بهم رسانی شرکت های دانش بنیان بود.

کد خبر: ۲۶۴٬۳۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha