۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۳
کاهش منابع مالی در جریان ساخت و ساز | شهرداری گرگان در افزایش عوارض احتیاط کند
رئیس انجمن انبوه سازان مسکن استان گلستان تاکید کرد؛

کاهش منابع مالی در جریان ساخت و ساز | شهرداری گرگان در افزایش عوارض احتیاط کند

گرگان- رئیس انجمن انبوه سازان استان گلستان با تاکید به اینکه  شهرداری بایستی جانب احتیاط را در افزایش عوارض ساختمانی  رعایت کند، گفت: منابع مالی در پروژه های ساختمانی صرفا بر شروع پروژه متمرکز است.

به گزارش خبرنگار بازار، سید محمد مرتضوی صبح امروز چهارشنبه در نشست اعضا هیئت مدیره انجمن انبوه سازان با سید محمد رضا سید النگی شهردار گرگان اظهار کرد: در ایام نزدیک به فصل تصویب لایحه عوارض ساختمانی نگرانی ها نسبت به این موضوع افزایش می یابد.

رئیس انجمن انبوه سازان مسکن استان گلستان با اشاره به اینکه امروز دست سازندگان خالی است، افزود: منابع مالی در پروژه های ساختمانی صرفا بر شروع پروژه متمرکز است و هر چه پیش میرویم این منابع کاهش می یابد.

وی گفت: در جریان و در انتهای روند ساخت و ساز شاهد اُفت ۵۰ درصدی سرمایه گذاری هستیم که ۴۰ درصد آن مربوط به تورم است.

وی توضیح داد: پروژه های ساختمانی آغاز می شوند اما در جریان ساخت، منابع لازم تامین و تحصیل نمی شود که این شرایط پروژه های دولتی و نهضت ملی را تحت تاثیر قرار داده و با خطر شکست مواجه می کند.

وی با تاکید به اینکه افزایش عوارض با نیت افزایش درآمد شهرداری ها نتیجه خوبی به دنبال نخواهد داشت، تصریح کرد: بهترین راه، تسهیل گری و تعامل بوده و نباید صرفا به دنبال افزایش عوارض بود.

مرتضوی با تاکید به اینکه باید جانب احتیاط در افزایش عوارض رعایت شود، گفت: شهرداری بایستی تلاش کند میل و رغبت به ساخت و ساز را افزایش دهد تا به تبع آن درآمد شهرداری افزایش یابد.

رئیس انجمن انبوه سازان مسکن استان گلستان پیشنهاد مشارکت سازندگان در پروژه های شهرداری را هم در این جلسه مطرح کرد و گفت: استفاده از لایحه تشویقی هم می تواند محرک و انگیزه خوبی برای سازندگان ایجاد کند.

مرتضوی در ادامه به لزوم صدور پروانه دو مرحله ای اشاره کرد و ادامه داد: لازم است قبل از ورود سازندگان به پروسه خدمات نظام مهندسی، یک پروانه اولیه صادر شود.
به گفته وی، در بسیاری از استان ها پروانه دو مرحله ای صادر می شود.

وی گفت: نظام مهندسی با توجه به اختیاراتی که از سمت شهرداری اخذ کرده است به صورت کاملا غیر قانونی، انبوه سازان را الزام به انعقاد قرارداد با این سازمان کرده که طی آن ۴۰ درصد پیش پرداخت و ۵ درصد هم حق سازمان از سازندگان دریافت می کند.

رئیس انجمن انبوه سازان مسکن استان گلستان در خاتمه از شهردار گرگان خواست در جلسات تنظیم عوارض، برخی از اعضا انجمن انبوه سازان هم حضور داشته باشند.

کد خبر: ۲۶۴٬۳۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha