۸ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۲
گرانی طلا و نفت به دلیل دلار ضعیف|  نفت بدون ترس ژئوپلوتیک هم گران شد
روند صعودی طلا در تعطیلات کریسمس

گرانی طلا و نفت به دلیل دلار ضعیف| نفت بدون ترس ژئوپلوتیک هم گران شد

بازارهای طلا و نفت به پیش بینی ضعف ارزشی دلار در مقابل شش ارز اصلی روند صعودی گرفتند.

بازار؛ گروه بانک و بیمه: قیمت‌های آتی طلا در جریان معاملات روز چهارشنبه با حمایت از ثبات شاخص دلار و کاهش بازده بدهی آمریکا اما در سایه خوش‌بینی سرمایه‌گذاران مبنی بر پایان دادن به چرخه انقباض پولی فدرال رزرو در اوایل سال جدید افزایش یافت.

قیمت‌های آتی فلز زرد برای تحویل فوریه با ۰.۳۵ درصد افزایش به ۲۰۷۷ دلار در هر اونس در لحظه انتشار مطلب رسید و قیمت تحویل طلای لحظه ای هم ۲۰۸۰ دلار در هر اونس و قیمت قراردادهای نقره برای تحویل در ماه مارس به ۲۴.۴۱ دلار رسید، در حالی که قیمت لحظه ای پلاتین با ۰.۱۵ درصد کاهش به ۹۸۲.۲۲ دلار در هر اونس رسید.

روند صعودی قیمت طلا در هفته گذشته، ناشی از انتظارات مربوط به کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو است. جیگر تریودی، تحلیلگر ارشد ریلاینس سکیوریتی «Reliance Securities» در بیانیه ای به رویترز گفت که انتظارات کاهش بهره در ایالات متحده در سال آینده پشتوانه اصلی قیمت طلا در حال حاضر است.

بر اساس برآوردهای سی ام ای فید واتچ « CME Feedwatch» بازارها انتظار دارند که فدرال رزرو تا سطح ۳.۷۱ درصد نرخ بهره را در نشست ماه مارس آینده کاهش دهند.

همچنین بازده اوراق قرضه ۱۰ ساله ایالات متحده در ۳.۸۷۸ درصد قرار دارد در حالی که شاخص دلار - که بیانگر ارزش پول ایالات متحده در برابر شش ارز اصلی است - در ۱۰۱.۵۱ واحد قرار گرفته است.

بهبود جزئی (حاشیه ای) قیمت نفت در هفته گذشته پس از کاهش دو ماهه و رسیدن آن به بالای ۸۰ دلار به رغم خنثی شدن عامل ترس درباره تأثیرات تنش های ژئوپلیتیکی نیز از جمله عواملی است که نشان می دهد بازارها تضعیف دلار را جدی گرفته اند.

کد خبر: ۲۶۴٬۲۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha