۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۸
مردم سرمایه‌های خود را به سمت صنایع پایین دستی سوق دهند
عضو کمیسیون انرژی مجلس:

مردم سرمایه‌های خود را به سمت صنایع پایین دستی سوق دهند

ساعدی، عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: تشویق سرمایه‌گذران داخلی و خارجی برای سرمایه‌گذاری در تولید صنایع پایین‌دستی صنعت نفت همچون بنزین، سوخت جت، گازوئیل، روغن‌ها و آسفالت یکی از کارهای اساسی دولت باشد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، قاسم ساعدی، در خصوص ایجاد اشتغال با گذر از خام فروشی، ساخت پالایشگاه و پتروپالایشگاه و تکمیل زنجیره پایین‌دستی صنعت نفت، گفت: بیکاری آفتی است که مشکلات فراوان اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی برای مردم ایجاد کرده است و میزان ازدواج و زاد و ولد را بسیار پایین آورده، لذا باید از فرصت‌ها برای ایجاد اشتغال استفاده کرد یکی از این فرصت‌ها گسترش صنایع پایین‌دستی صنعت نفت و گذر از خام‌فروشی است.

نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید با ایجاد کارگاه‌های خُرد تولیدی، اشتغال را رونق بخشید، افزود: تشویق سرمایه‌گذران داخلی و خارجی برای سرمایه‌گذاری در صنایع پایین‌دستی تولید همچون بنزین، سوخت جت، گازوئیل، روغن‌ها و آسفالت یکی از کارهای اساسی دولت است.

وی ادامه داد: بنیاد مستضعفان و بنیاد برکت می‌توانند رفع بیکاری را اولویت نخست خود قرار دهند به همین منظور باید ظرفیت خود را در جهت سرمایه‌گذاری در اموری مانند گسترش صنایع پتروشیمی قرار دهند.

وزارت نفت سیاست‌های خود را مطابق با شرایط اقتصادی روز تعدیل کند
ساعدی با اعتقاد به اینکه وزارت نفت باید از خام‌فروشی گذر کرده و سیاست‌های خود را مطابق با شرایط اقتصادی روز تعدیل کند، اضافه کرد: درصورت پالایش فرآورده‌های نفت‌خام، تولید فرآورده‌های متنوع امکان‌پذیر خواهد شد.

حل مشکل بیکاری درصورت حمایت از صنایع پایین دستی
وی با اشاره به نقش بانک مرکزی و وزارت کار و تعاون در حمایت از تولیدکنندگان و سرمایه‌گذران، اضافه کرد: درصورت حمایت از صنایع پایین دستی مشکل بیکاری در کشور قابل حل است.

هدایت نقدینگی سرگردان در جامعه به سمت سرمایه‌گذاری در صنایع پایین‌دستی
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توسعه صنایع پالایشی و پتروشیمی و شکل‌گیری زنجیره ارزش در پایین‌دست این صنایع اشتغالزایی فراوانی را به همراه دارد، گفت: جهت تامین مالی این واحدها نیز می‌توان با ایجاد مشوق‌های اقتصادی، نقدینگی سرگردان در جامعه را به سمت این صنایع هدایت کرد، البته باید تضامین لازم برای مردم ایجاد شود تا آن‌ها سرمایه‌شان را با اطمینان کامل به این حوزه‌ها وارد کنند.

کد خبر: ۲۶٬۴۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha