۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۱
کاهش مصرف ۲۸ درصدی سوخت مایع توسط نیروگاه‌ها
مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز مطرح کرد

کاهش مصرف ۲۸ درصدی سوخت مایع توسط نیروگاه‌ها

عقلی، مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز گفت: مصرف گازوئیل و سوخت مایع در نیروگاه‌های کشور نسبت به سال گذشته به‌ترتیب ۲۴ و ۲۸ درصد کاهش یافته که به‌دلیل تزریق بیشتر گاز طبیعی به نیروگاه‌ها بوده است.

به گزارش بازار، سعید عقلی مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز کشور گفت:با توجه به کاهش دما در روزهای اخیر در کشور مصرف گاز در بخش خانگی رشد کرد. در حال حاضر خراسان رضوی، تهران و شمال کشور بیشترین مصرف را به خود اختصاص داده اند.

عقلی گفت: طبق آمار رسیده ۷۰ درصد تولیدی گاز کشور در بخش خانگی در حال مصرف است و طبیعتاً هر چقدر این مصرف بخش خانگی افزایش پیدا کند گاز تخصیصی به بخش‌های مولد کشور و نیروگاهی کاهش پیدا می کند.

او گفت: همیشه درخواست ما از هموطنانمان این است که مدیریت بهینه مصرف و صرفه جویی داشته باشند تا بتوانیم گاز را به بخش‌های مولد و نیروگاهی نیز تخصیص دهیم.

او گفت: در واقع اگرهر خانه ای بتواند ۱۰ درصد صرفه جویی کند طبیعتاً معادل یک پالایشگاه بزرگ و یا دو فاز در بخش پارس جنوبی است می تواند کمک خیلی چشمگیری به بخش صنعت و نیروگاه داشته باشد.

به گفته مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران، مصرف گازوئیل و سوخت مایع در نیروگاه‌های کشور در همین بازه زمانی نسبت به زمان مشابه پارسال به‌ترتیب ۲۴ و ۲۸ درصد کاهش یافته که به‌دلیل تزریق بیشتر گاز طبیعی به نیروگاه‌ها بوده است.

کد خبر: ۲۶۴٬۲۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha