۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۸
امضای چند تفاهمنامه همکاری در حوزه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی میان نفت ایران و عراق
در دیدار وزرای نفت دو کشور انجام شد؛

امضای چند تفاهمنامه همکاری در حوزه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی میان نفت ایران و عراق

چند تفاهمنامه همکاری از جمله در حوزه توسعه میادین مشترک و آموزش نیروی انسانی میان ایران و عراق با حضور وزرای نفت دو کشور امضا شد.

به گزارش بازار، جواد اوجی، وزیر نفت کشورمان صبح امروز با در مرکز همایش های بین المللی وزارت نفت با هیان عبدالغنی عبدالزهرا، وزیر نفت کشور عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.

پس از این دیدار وزرای ایران و عراق، یک مجموعه سند در خصوص همکاری‌های مختلف در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی و پالایشگاه‌ها بین دو کشور امضا شد که مهم‌ترین بخش آن همکاری ها در میادین مشترک نفتی بین ایران و عراق است. ایران ۱۳ میدان نفتی مشترک با عراق دارد.

توسعه میادین مشترک نفت و گاز میان دو کشور به خصوص میدان خرمشهر ایران و سندباد عراق یکی از موارد این تفاهمنامه‌ها است؛ همچنین ارتقای سطح همکاری‌های آموزشی کوتاه مدت و میان مدت برای متخصصان و تکنسین‌های حوزه نفت و گاز عراق شامل اعطای بورسیه تحصیلی به تعدادی از دانشجویان عراقی از موارد دیگر است که امروز امضا شد.

گسترش صادرات خدمات فنی مهندسی و کالاها و تجهیزات مرتبط با صنعت نفت و گاز به عراق و پیگیری مذاکرات مربوط به مشارکت شرکت‌های توانمند ایرانی در پروژه‌های ارتقای کمی و کیفی پالایشگاه‌های عراق از توافقاتی است که وزارت دو کشور سند آن را امضا کردند.

یکی از موارد در حوزه پالایشگاهی عراق است که این کشور برای افزایش ظرفیت پالایشگاهی خود نیاز به ارتقا دارد که یک ظرفیت بالایی برای همکاری در حوزه پالایش برای شرکت‌های توانمند ایران است.

گفتنی است، سفر وزیر نفت عراق به ایران به درخواست وزیر نفت کشورمان انجام شده است.

کد خبر: ۲۶۴٬۲۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha