۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۰
رکورد جدید قیمت‌ها در بازار مسکن ایالات متحده

رکورد جدید قیمت‌ها در بازار مسکن ایالات متحده

کمبود عرضه در بازار مسکن ایالات متحده موجب افزایش قیمت برای نهمین ماه متوالی شد و رکورد جدیدی به ثبت رسید.

به گزارش بازار، بر اساس داده‌های تعدیل شده فصلی، شاخص ملی قیمت مسکن در ایالات متحده از ماه سپتامبر تا اکتبر افزایشی ۰.۶ درصدی را تجربه کرد. همزمان، شاخص فصلی تعدیل شده از قیمت مستغلات در ۲۰ شهر بزرگ آمریکا صعودی ۰.۶ درصدی را تجربه کرد.

برایان لوک (Brian Luke)، مدیرکل بخش کالاها و دارایی‌های واقعی و دیجیتال در شرکت زیر مجموعه اس‌اندپی گلوبال در بیانیه‌ای عنوان داشت: قیمت مسکن ایالات متحده در ماه اکتبر با توجه به نرخ‌های سالانه، سریع‌ترین افزایش خود را ثبت کرده است. داده‌ها حاکی از افزایش سراسری قیمت‌ها در کشور آمریکا بوده و در ۱۹ شهر از ۲۰ شهر بزرگ، افزایش قیمت مسکن مشاهده شده است.

شاخص مذکور تخمین می‌زند نرخ رهن ۳۰ ساله مسکن به سمت ۸ درصد میل خواهد کرد و بدین ترتیب خریداران بالقوه از بازار بیرون رانده می‌شوند. بسیاری از مالکان کنونی، خرید خود را در دوران پایین بودن نرخ های بهره انجام داده و از وام های ارزان استفاده کرده بودند؛ اما با افزایش شدید نرخ های بهره، این افراد از فروش امتناع کرده و عرضه کاهش یافته است.

شاخصی که توسط شرکت Redfin تهیه شده نشان داد که رشد قیمت مسکن برای سومین ماه متوالی در نوامبر تضعیف شده است. این گزارش نشان داد، افزایش قیمت ماه اکتبر به میزان ۰.۶ درصد، کمترین میزان صعود قیمت از ماه ژوئن است که نسبت به سال گذشته ۶.۴ درصد افزایش یافته بود.

کد خبر: ۲۶۴٬۱۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha