۶ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۳
بازار مسکن راکد است| پیش بینی ثبات قیمت در سال آینده
عضو کمیسیون تخصیصی املاک اتاق اصناف ایران:

بازار مسکن راکد است| پیش بینی ثبات قیمت در سال آینده

بابل- علیزاده، عضو کمیسیون تخصصی املاک و مستغلات اتاق اصناف ایران با اشاره به رکود بازار مسکن گفت: توان مردم برای خرید مسکن کاهش یافته است.

مجید علیزاده مردانی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اظهار این که صنعت ساحتمان در دنیا در حال پیشرفته است، افزود: نوسانات اقتصادی سال قبل امسال بر بازار مسکن در سال جاری اثرگذار است.

وی با بیان اینکه یکی از موضوعات افزایش نرخ بهره بانک ها، نرخ ارز، قیمت مصالح ساختمانی، افزایش تقاضای و پایین آمدن توان خرید مردم سبب افزایش نرخ مسکن و اجاره در استان و کشور شده است.

وی با عنوان اینکه در حال حاضر شاهد روند ثبات قیمت مسکن در استان هستیم، نقش مشاوران املاک و فعالان حوزه مسکن را در این بازار مهم برشمرد و گفت: باید تلاش کنیم تا نرخ مسکن بالا نرود و مردم به قدرت خرید مسکن دست یابند.

علیزاده با اظهار اینکه بازار مسکن در کشور مستثنی از دیگر مناطق جهان نیست، گفت: با توجه به تحریم ها و اتفاقایی که رخ داد،نرخ اجاره نیز در کشور و استان نیز بالا رفته است.

این فعال حوزه مسکن با بیان اینن که نرخ اجاره یک ششم قیمت مسکن است، افزود: اگر رهن یک ساختمانی ۴۰۰ میلیون تومان باشد اجاره واقعی آن ۱۲ میلیون تومان در ماه است.

وی شرایط کنونی مسکن را در رکود دانست و پیش بینی کرد در سال آینده با توجه رشد اقتصادی پایدار سال جاری و تلاش برای کاهش نرخ بهره، قیمت مسکن نه تنها رشد نداشته باشند بلکه روند کاهشی نیز درپیش گیرد.

کد خبر: ۲۶۴٬۱۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha