۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۸
رویکرد دولت افزایش سرعت، کیفیت و آزادی کامل اینترنت در چارچوب قانون است
سخنگوی دولت:

رویکرد دولت افزایش سرعت، کیفیت و آزادی کامل اینترنت در چارچوب قانون است

سخنگوی دولت گفت: اقدام تروریستی و جنایاتکارانه رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن سردار سید رضی موسوی در زمان مناسب و مکان مناسب قطعا پاس داده خواهد شد.

به گزارش بازار، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در مقدمه نشست خبری خود ضمن محکومیت اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن سردار «سید رضی موسوی» خاطر نشان کرد: رژیم جعلی صهیونیستی روز گذشته در اقدامی تروریستی با حمله به منطقه مسکونی در سوریه سردار «سید رضی موسوی» را به شهادت رساند که این شهادت را به مردم ایران تسلیت می گوییم و آن را محکوم می‌کنیم. اقدام تروریستی و جنایاتکارانه رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن سردار سید رضی موسوی در زمان مناسب و مکان مناسب قطعا پاسخ مناسبی داده خواهد شد. ذات و ماهیت رژیم صهیونیستی با جنگ غزه بر همه آشکار شده است و هر چه دست و پا بزنند، نمی توانند این سبوعیت را پنهان کنند.

بهادری جهرمی بیان کرد: سرپوشی به این شکست تاریخی آنها نیست. ایالات متحده و انگلستان هرگز نمی توانند این شکست را به آن سرپوش بگذارند.

وی عنوان کرد: رئیس جمهور در چهاردهمین بازدید میدانی یا نظارت ستادی روز گذشته به وزارت نیرو رفت و یکی از طرح هایی که به افتتاح رسید آغاز به کار ۴ هزار مگاوات برق خورشیدی بود که با نهایی شدن این طرح از ۱۰۰ مگاوات انرژی خورشیدی می توانیم به ۵ هزار و ۱۰۰ مگاوات انرژی خورشیدی دست یابیم.

بهادری جهرمی با بیان اینکه در دولت مردمی تاکنون ۸هزار و ۸۰۰ مگاوات ظرفیت جدید تولید برق وارد مدار شده است، گفت: این یک رکورد محسوب می شود. در حوزه برق ۸۵ درصد از برق جدیدی که وارد مدار شده است به بخش تولید اختصاص یافته است.

وی خاطر نشان کرد: ۴ هزار مگاوات افزایش تولید در انرژی پاک خواهیم داشت. وزارت نیرو در این دولت برنامه ریزی برای افزایش ده هزار مگاواتی را در دست دارد.

سخنگوی دولت گفت: تفاهم نامه احداث مجموعه ورزشی تهران روز گذشته با حضور معاون اول رییس جمهور امضا شد که با تکمیل آن، سرانه ورزشی تهران دو برابر می شود، این مجموعه بزرگ در تهران به مساحت ۳۷۰ هکتار برای برگزاری رویدادهای بزرگ ورزشی و بین المللی استفاده خواهد شد. همه هماهنگی ها انجام شده، تامین منابع آن از طریق تهاتر نفت است پیش بینی های لازم برای اختصاص منابع حاصل از تولید نفت به ساخت این مجموعه ورزشی انجام گرفته است.

بهادری جهرمی پس از مقدمه نشست در پاسخ به نخستین پرسش درباره اقدامات دولت درباره آخرین وضعیت پیگری مساله اینترنت و فیلترینگ توسط دولت، گفت: رویکرد دولت که بارها بر آن تاکید شده افزایش سرعت و کیفیت سایت ها و شبکه ها در چارجوب قانون و ایجاد بهره وری حداکثری مردم از آن در چارچوب قانون است تا بر اساس آن قابلیت حمایت از حقوق به طور موثر وجود داشته باشد.

بهادری جهرمی مطرح کرد: همانند قوانین سایر کشورها، باید امکان استیفای حقوق مردم در رابطه با پلتفرهم های خارجی چون توییتر فراهم باشد و دولت بیشتر معتقد به اصلاح ساختارها و روندها است. بر این اساس تصمیم گیری در خصوص فعالیت پلتفرم های خارجی بر عهده کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه است.

وی افزود: درباره ایجاد محدودیت فیلترینگ باید گفت که این در صلاحیت کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه است و رویه ها این بوده در حد امکان و تاجایی که تخلف از قانون صورت می گیرد رویه خطا اصلاح شود و اگر تجاوزی به حقوق فرد صورت بگیرد امکان استیفای حقوق وجود داشته باشد. دولت هم پیگیر این موضوع است اما هنوز گارگروه به جمع بندی نرسیده است و ما با تمام توان در تسهیل آن در چارچوب قانون پیش می رویم.

کد خبر: ۲۶۳٬۹۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha