۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۱
۶ هزار کارخانه و کارگاه در دولت سیزدهم فعال شد
سخنگوی دولت:

۶ هزار کارخانه و کارگاه در دولت سیزدهم فعال شد

سخنگوی دولت با اشاره به عملکرد دولت سیزدهم در حوزه اقتصادی گفت: در ۲سال گذشته بیش از ۶هزار کارگاه، کارخانه و کسب‌وکارهای تعطیل یا نیمه تعطیل، فعال شده و به چرخه تولید بازگردانده شدند.

به گزارش بازار، علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت با اشاره به عملکرد دولت سیزدهم در حوزه اقتصادی گفت: در ۲سال گذشته بیش از ۶هزار کارگاه، کارخانه و کسب‌وکارهای تعطیل یا نیمه تعطیل، فعال شده و به چرخه تولید بازگردانده شدند.

وی ادامه داد: ️از منظر اقتصادی، دهه گذشته قابل قبول نبود و در برابر تحریم‌های فلج‌کننده، راهبرد ها به نتیجه نرسید و رشد اقتصادی در دهه گذشته نزدیک به صفر بود.

بهادری جهرمی گفت: میانگین رشد اقتصادی در طول دو سال گذشته به بیش از ۴درصد رسیده است؛ جبران توقف دهه گذشته نیازمند بازه زمانی طولانی‌تری است. ️براساس آمار میانگین رشد اقتصادی در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۲به بالای ۶درصد رسیده که بخشی از آن مربوط به افزایش بهره‌وری و بخش زیادی مربوط به نهضت فعال‌سازی کسب و کارهای تعطیل و نیمه‌تعطیل است.

سخنگوی دولت تاکید کرد: بیش از ۶هزار کارخانه و کارگاه در دولت سیزدهم فعال شد که در نتیجه آن رشد اقتصادی رقم خورد. ️این رشد اقتصادی به تدریج می‌تواند فاصله توان خرید مردم را برگرداند و سرانه عمومی افزایش می‌یابد که البته اثر اشتغالزایی هم دارد. نرخ بیکاری از ۱۰درصد در ابتدای دولت به ۷.۹درصد رسیده است.

کد خبر: ۲۶۳٬۸۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha