۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۷
پالایش نفت روسیه افزایش یافت

پالایش نفت روسیه افزایش یافت

پالایش نفت روسیه در پی کاهش صادرات از راه دریا، در هفته گذشته، نزدیک به بالاترین رکورد روزانه هشت ماه گذشته ماند.

به گزارش بازار، بلومبرگ به نقل از یک منبع آگاه نوشت: پالایشگاه‌های نفت روسیه از ۱۴ تا ۲۰ دسامبر، حدود ۵.۶۵ میلیون بشکه در روز نفت پالایش کردند که حدود ۵۰ هزار بشکه در روز معادل ۰.۸۸ درصد کمتر از هفت روز قبل بود که تولید روزانه پالایشگاهی به بالاترین میزان از اوایل آوریل رسید.

طبق محاسبات بلومبرگ که بر مبنای داده‌های تاریخی بوده است، پالایش نفت روزانه روسیه در ۲۰ روز نخست دسامبر به حدود ۵.۵۷ میلیون بشکه در روز رسید که ۶۰ هزار بشکه در روز بالاتر از رکورد نوامبر بود.

تولید پالایشگاه‌های روسیه به دقت زیر نظر ناظران بازار نفت قرار دارد زیرا به همراه صادرات نفت از راه دریا، یکی از معیارهای مهم برای رصد روند تولید این کشور است. دولت روسیه، آمار رسمی تولید نفت را در بحبوحه تحریم‌های بین‌المللی، محرمانه کرده است.

صادرات روزانه نفت از بنادر روسیه در هفته منتهی به ۱۷ دسامبر، کاهش چشمگیری پیدا کرد و به ۳.۱۸ میلیون بشکه در روز رسید. با این حال، میانگین صادرات چهار هفته‌ای که نوسان کمتری دارد، به میزان ۸۰ هزار بشکه در روز افزایش یافت.

روسیه در هماهنگی با اوپک پلاس، متعهد شده است صادرات نفت و محصولات نفتی خود را تا پایان سال به میزان ۳۰۰ هزار بشکه در روز کاهش دهد و ۲۰۰ هزار بشکه در روز در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۴ به این کاهش اضافه می‌کند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، این وعده برای کاهش صادرات، علاوه بر محدودیت تولید داوطلبانه ۵۰۰ هزار بشکه در روز است که قرار است روسیه از مارس سال ۲۰۲۳ تا پایان سال ۲۰۲۴ اعمال کند.

کد خبر: ۲۶۳٬۸۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha