۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۴
انجام معاملات نیروگاه‌های تجدیدپذیر در تابلوی برق سبز بورس
با حضور رئیس جمهور انجام شد

انجام معاملات نیروگاه‌های تجدیدپذیر در تابلوی برق سبز بورس

امروز با حضور ریاست جمهوری، معاملات نیروگاه‌های تجدیدپذیر در تابلوی برق سبز بورس انرژی با ظرفیت ۱۶.۳ مگاوات منصوبه و با بهای ۲۳۱۳ تومان به ازای هر کیلووات ساعت انجام شد.

به گزارش بازار، امروز (دوشنبه چهارم دی ماه) با حضور حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور، علی‌اکبر محرابیان وزیر نیرو، کمانی معاون وزیر نیرو و سایر مسئولان، معاملات برق تجدیدپذیر در تابلوی برق سبز در محل وزارت نیرو به صورت برخط انجام شد.

بر اساس عرضه و تقاضای صورت گرفته برق تجدیدپذیر عرضه شده توسط سرمایه گذاران با ارزش ۵۵ میلیارد ریال و بهای ۲۳۱۳۰ ریال به ازای هر کیلووات ساعت بفروش رسید.

این معامله بین دو نیروگاه‌ خورشیدی در استان¬های خراسان رضوی و یزد به عنوان فروشنده و صنایع معدنی، فولادی، آلومینیومی و سایر صنایع سنگین در استانهای مرکزی، هرمزگان، اصفهان و خراسان شمالی به عنوان خریدار روی تابلو سبز به انجام رسید.

گفتنی است تابلوی برق سبز در بورس انرژی با هدف ایجاد فضای عرضه و تقاضای مستقیم و مردمی سازی اقتصاد تجدیدپذیر در تاریخ اول خرداد ماه سال جاری آغاز به فعالیت نموده و تاکنون بیش از ۱۹۲ میلیون کیلووات ساعت برق تجدیدپذیر ذیل این تابلو با ارزشی بالغ بر چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال مبادله شده است.

کد خبر: ۲۶۳٬۷۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha