۴ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۳
 بیشترین صادرات زنجان به ترکیه است
سرکنسول ایران در استانبول:

 بیشترین صادرات زنجان به ترکیه است

زنجان- سرکنسول ایران در استانبول گفت: بیشترین صادرات استان زنجان به ترکیه است و باید مشکلات بر سر راه توسعه صادرات حل شود. 

به گزارش خبرنگار بازار، علی محمدی سرکنسول ایران در استانبول ظهر دوشنبه در سفر یک روزه به استان زنجان در بازدید از شرکت توسعه صادرات استان زنجان، گفت: تلاش می‌کنیم تا تمام مشکلات حل و فصل شود و خواستار ارتباط بیشتر کنسولگری ایران در ترکیه با شرکت توسعه صادرات استان زنجان هستیم.

وی یاد آورشد: بیشترین صادرات استان زنجان به ترکیه است و باید مشکلات بر سر راه توسعه صادرات حل شود.

در این بازدید مجتبی نادعلی نماینده وزارت امورخارجه در استان زنجان، گفت: در جهت افزایش تعاملات پیشنهاد تاسیس دفتری از طرف شرکت توسعه صادرات استان زنجان در استانبول و همچنین تاسیس دفتر نمایندگی از سوی کنسولگری در مجتمع توسعه صادرات استان زنجان را داریم.

مدیرعامل شرکت توسعه صادرات استان زنجان گفت: مشکلات لجستیکی و حمل و نقل جزو دغدغه های مهم تجار است و گاهی ورود و خروج از مرز ترکیه به بیش از نه روز به طول می انجامد و در همین رابطه عدم رعایت نوبت از طرف مسئولین مرزی و کم‌کاری در انجام امور گمرکی و ترخیص کامیون از طرف مسئولان گمرک گوربلاغ ترکیه در ورود و خروج رانندگان از مرز است.

مجتبی پاکداد خاطر نشان کرد: کالاهای تولیدی استان به ترکیه با توجه به ظرفیت استان در تولید کالاها، قابلیت صادرات دارند ولی متاسفانه به دلیل عدم حمایت یا مشکلات عدیده صادر نمی شوند.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه آمار صادرات استان در سال‌ جاری پایین تر از حد انتظار بوده، شرکت توسعه صادرات در تلاش است همواره با تسهیل گری در صادرات محصولات تولیدکنندگان کوچک و متوسط استان موجب رونق صادرات کالاهای تولی شده شود.

کد خبر: ۲۶۳٬۷۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha