۴ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۷
۱۰ هزار میلیارد ریال طرح کشاورزی پشت درهای بسته بانک‌ها است| جهش تولید کشاورزی از طریق صادرات هوایی
مدیر جهاد کشاورزی دزفول در گفتگو با بازار:

۱۰ هزار میلیارد ریال طرح کشاورزی پشت درهای بسته بانک‌ها است| جهش تولید کشاورزی از طریق صادرات هوایی

دزفول- مدیر جهاد کشاورزی دزفول گفت: ۱۰ هزار میلیارد ریال طرح تولیدی مرتبط با کشاورزی در دزفول آماده و به بانک معرفی شده ولی به دلیل نبود اعتبار هیچ تسهیلاتی طی ۲ سال اخیر به متقاضیان پرداخت نشده است.

بهروز قمر زاده در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: زمین های کشاورزی دزفول زیر کشت ۹۰ هزار هکتار است که ۶۵ هزار هکتار از این مساحت مربوط به کشت آبی و ۲۵ هزار هکتار کشت دیم است.

وی به آماده شدن ۱۰ هزار میلیارد ریال طرح تولیدی مرتبط با کشاورزی در دزفول و معرفی آنها به بانک اشاره کرد و افزود: به دلیل نبود اعتبار هیچ تسهیلاتی طی ۲ سال اخیر به متقاضیان پرداخت نشده است.

مدیر جهاد کشاورزی دزفل از پرداخت نشدن تسهیلات لازم برای توسعه واحدهای تولیدی حوزه کشاورزی انتقاد کرد و یادآور شد: ۲ سال است که تسهیلات برای توسعه زیربخش‌ های کشاورزی از جمله گلخانه، دام و طیور در دزفول پرداخت نشده است.

قمر زاده با بیان این که در دو سال گذشته ۵۶۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی این شهرستان به کشورهای حاشیه خلیج فارس و منطقه اوراسیا صادر شده ارزش این صادرات را ۴۰۰ میلیون دلار ارزآوری برای کشور اعلام کرد.

وی توضیح داد: با صدور مجوز مرز هوایی برای فرودگاه دزفول و فعال سازی صادرات از طریق مرز هوایی می‌ تواند موجب جهش تولید انواع محصولات زراعی، باغی و گلخانه‌ ای در این شهرستان شود.

مدیر جهاد کشاورزی دزفول با بیان اینکه ۲۲۰ هکتار گلخانه در دزفول وجود دارد، گفت: از این رقم، ۱۸۵ هکتار آن به کاشت گل و گیاه زینتی، تولید نشا و همچنین کشت سبزی و صیفی اختصاص یافته است.

قمر زاده ادامه داد: گلخانه‌ های دزفول هم اکنون یک هزار و ۷۰۰ شغل مستقیم و چهار هزار شغل غیر مستقیم ایجاد کرده است.

وی به آخرین روند احداث شهرک گلخانه دزفول اشاره کرد و یادآور شد: این شهرک گلخانه‌ ای دارای ۱۸۳ واحد است که ۶۹ واحد آن فعال و مابقی واحدها در مرحله ساخت و بهره برداری هستند.

به گفته مدیر جهاد کشاورزی دزفول این شهرستان یکی از قطب‌های اصلی تولید گل و گیاهان زینتی است و در تولید گل مریم هم از نظر کمی و هم کیفی رتبه نخست کشور را دارد و همچنین گل‌های تولید شده در دزفول از نظر کیفیت، بو، عطر و سرشاخه در استان و کشور نمونه است.

قمر زاده ادامه داد: سالانه ۲.۵ تا ۳ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی و هم اکنون ۱۲۶ محصول شامل ۶۳ نوع محصول کشاورزی و ۴۳ نوع گل و گیاه زینتی در دزفول تولید می‌شود که نشان دهنده ظرفیت بالای کشاورزی در این شهرستان است.

وی با اشاره به احداث پایانه صادراتی گل و گیاه با سرمایه گذاری بخش خصوصی در دزفول ، خاطرنشان کرد: هم اکنون این پایانه صادراتی حدود ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

کد خبر: ۲۶۳٬۶۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha