۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۹
۲۵۳ میلیارد تومان برای توسعه منطقه محروم «هلیلان» اختصاص یافت
استاندار ایلام:

۲۵۳ میلیارد تومان برای توسعه منطقه محروم «هلیلان» اختصاص یافت

ایلام- استاندار ایلام با اشاره به اینکه سه گام مهم برای رفع محرومیت هلیلان برداشته شده است، گفت: ۲۵۳ میلیارد تومان برای توسعه منطقه محروم «هلیلان» اختصاص یافته است.

به گزارش بازار، قاسم سلیمانی دشتکی صبح شنبه در دومین نشست قرارگاه سازندگی هلیلان که با حضور محمد امید معاون مناطق محروم ریاست جمهوری و نمایندگان ایلام در مجلس شورای اسلامی در استانداری برگزار شد، هدف از تشکیل قرارگاه سازندگی را زدودن غبار محرومیت از چهره هلیلان عنوان کرد و گفت: در همین ابتدای کار سه گام مهم در قرارگاه برداشته شده است.

وی هلیلان را محروم ترین نقطه کشور خواند و افزود: برای رفع محرومیت این منطقه نیازمند اعتبارات ملی هستیم و تا کنون ۲۵۳ میلیارد تومان اعتبار برای این مهم در نظر گرفته شده است.

استاندار ایلام مهم ترین مشکلات هلیلان را بیکاری جوانان، راه های ارتباطی، آبرسانی و ... عنوان کرد و بیان کرد: امیدواریم بتوان با ایجاد پمپاژهای آبی و کشاورزی و نهضت راهسازی و رفع مشکلات پروژه پتروشیمی هلیلان قسمت عمده ای از مشکلات منطقه برطرف شود.

سلیمانی دشتکی ادامه داد: برای محرومیت زدایی از این منطقه کارهای خوب دیگری نیز انجام شده از جمله اینکه مرکز محرومیت زدایی سپاه به همراه مرکز باقرالعلوم گام اول را برداشته و شروع به حرکت های جهادی برای این منطقه کردند، محرومیت این منطقه به شکلی بود که این اقدامات کافی نبود و ما قرارگاه محرومیت زدایی شهرستان را تشکیل دادیم.

وی افزود: تلاش داریم با همکاری معاونت مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری، بنیاد علوی و بنیاد مستضعفان و دیگر ارگان ها و نهادهای ملی به همراه دستگاه‌های اجرایی استان در کوتاه مدت اقدامات موثر و اثرگذاری در رفع محرومیت منطقه برداریم.

استاندار ایلام در پایان با اشاره این مطلب که ایلام هشت سال درگیر جنگ تحمیلی و دفاع از کشور بوده است، گفت: در این هشت سال عملا فرصتی برای ایجاد زیرساخت ها وجود نداشت و به رغم خدمات ارزشمند نظام در استان اما عمق محرومیت و مناطقی چون هلیلان زیاد و نیازمند توجه ویژه و عزم ملی هستیم.

کد خبر: ۲۶٬۳۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha