۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۴
اخذ مالیات از بخش کشاورزی غیر منطقی است
رئیس اتاق بازرگانی گرگان:

اخذ مالیات از بخش کشاورزی غیر منطقی است

گرگان- رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان با بیان اینکه بخش کشاورزی از حمایت کمتری نسبت به سایر بخش ها برخوردار است، گفت: اخذ مالیات از بخش کشاورزی غیر منطقی بوده و قابل درک نیست.

به گزارش خبرنگار بازار امیر یوسفی در سومین همایش بین المللی دانش، صنعت و تجارت پنبه که در مرکز تحقیقات پنبه کشور در گرگان برگزار شد، اظهار کرد: در گذشته گلستان را به عنوان استان طلای سفید می شناختند اما متاسفانه نتوانستیم از فرصت های توسعه استفاده کنیم و این کوتاهی سبب شد همه کارخانجات پنبه به فراموشی سپرده شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان با اشاره به بازرگانی پنبه افزود: صرفه اقتصادی پنبه مستلزم ماشین الات و تجهیزات است ، ضمن اینکه واردات پنبه صرفه اقتصادی بیشتری نسبت به تولید این محصول دارد.

به گفته وی، اگر بتوانیم قیمت تمام شده پنبه را کاهش دهیم می توانیم در صادرات این محصول هم موفق باشیم.

وی بیان کرد: مشکل اینجاست که بابت تولید محصولات خود در گلستان به دولت های گذشته یارانه پرداخت کردیم که این موضوع باعث عقب افتادگی شد.

یوسفی تصریح کرد: دولت برای اولین بار درلایحه اصلاح مالیات های مستقیم می خواهد برای معافیت مالیاتی کشاورزان نیزسقف تعیین کند.

رئیس اتاق بازرگانی گرگان افزود: بخش کشاورزی از حمایت کمتری نسبت به سایر بخش ها برخوردار است لذا اخذ مالیات از بخش کشاورزی غیر منطقی بوده و قابل درک نیست.

وی از شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی به عنوان ظرفیت خوب اتاق بازرگانی برای چاره اندیشی برخی مشکلات یاد کرد.

کد خبر: ۲۶۳٬۵۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha