۳ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۳
برنامه چین برای سرمایه گذاری ملی ۱۴۰ میلیارد دلاری

برنامه چین برای سرمایه گذاری ملی ۱۴۰ میلیارد دلاری

انتشار اضافی اوراق قرضه به ارزش یک تریلیون یوان، کسری بودجه چین را به حدود ۳.۸ درصد افزایش می‌دهد.

به گزارش بازار، یک مقام ارشد برنامه‌ریزی چین گفت که در چارچوب طرحی برای انتشار اوراق قرضه و سرمایه گذاری قرار دارد که در اکتبر گذشته برای رونق اقتصاد، گروهی از پروژه‌های سرمایه‌گذاری عمومی را شناسایی کرده است که شامل برنامه‌های کنترل سیل و امداد رسانی در بلایای طبیعی است.

چین بیش از ۸۰۰ میلیارد یوان از اوراق قرضه دولتی اضافی خود را به مبلغ یک تریلیون یوان (۱۴۰ میلیارد دلار) در سه ماهه چهارم اختصاص داده است، چرا که این کشور بر اتخاذ اقدامات مالی برای حمایت از اقتصاد متزلزل خود تمرکز دارد.

کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی در بیانیه‌ای اعلام کرد که ۹۶۰۰ پروژه را با سرمایه گذاری برنامه ریزی شده بیش از ۵۶۰ میلیارد یوان (۷۸.۴ میلیارد دلار) شناسایی کرده است.

چین، به عنوان دومین اقتصاد بزرگ جهان در تلاش است تا موقعیت خود را پس از همه گیری کووید-۱۹ به دست آورد، چراکه سیاستگذاران اقتصادی به دلیل کاهش تقاضای مصرف‌کننده، صادرات، سرمایه گذاری خارجی و بدتر شدن بحران املاک و مستغلات با موانعی روبرو هستند.

خبرگزاری شین‌هوا گفت: انتشار بیشتر اوراق قرضه به ارزش یک تریلیون یوان، نسبت کسری بودجه را برای سال ۲۰۲۳ از ۳ درصد به حدود ۳.۸ درصد افزایش می‌دهد.

اما کمیسیون توسعه ملی اعلام کرد: ساخت این پروژه‌ها سیستم کنترل سیل، مکانیسم واکنش اضطراری و قابلیت‌های امداد رسانی در بلایا را بهبود می‌بخشد و همچنین حفاظت بهتری از جان و مال مردم فراهم می‌کند، بنابراین بسیار مهم است.

این کمیسیون اضافه کرد که برای اطمینان از تخصیص سریع بودجه برای سرمایه گذاری و حفظ استانداردهای بالای کیفیت در اجرای پروژه، با سایر نهادهای دولتی هماهنگی لازم را خواهد شد.

کد خبر: ۲۶۳٬۴۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha