۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۹
تفاهم‌نامه همکاری شرکت مدیریت منابع آب و شرکت توسعه گردشگری ایران امضا شد
با هدف سرمایه‌گذاری در طرح‌های مشترک بخش آب کشور؛

تفاهم‌نامه همکاری شرکت مدیریت منابع آب و شرکت توسعه گردشگری ایران امضا شد

شرکت مدیریت منابع آب و شرکت توسعه گردشگری ایران با هدف سرمایه‌گذاری در طرح‌های مشترک بخش آب کشور به مدت سه سال، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش بازار، در راستای سیاست‌های کلان کشور و اجرای مفاد سند راهبردی توسعه گردشگری، همچنین تسهیل سرمایه‌گذاری در پروژه‌های بخش آب کشور و توسعه و اجرای طرح‌های گردشگری پیرامون منابع و تأسیسات آبی، تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین شرکت مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران و شرکت توسعه گردشگری ایران برای مدت سه سال منعقد شد.

بخشی از اهداف این تفاهم‌نامه عبارت است از مطالعه پتانسیل‌یابی تأمین منابع مالی و سرمایه‌گذاری در بخش آب کشور و اجرای پروژه‌های گردشگری، رفع موانع و چالش‌های اجرای قرارداد پروژه‌های گردشگری آبی و تسریع و تسهیل در فرآیند اخذ مجوزهای لازم است.

آشنایی گردشگران با فرآیندهای تأمین آب و جلب مشارکت آنها در حفظ و صیانت از منابع تأسیسات و مجاری آبی کشور، بازسازی ابنیه و سازه‌های تاریخی آبی و اشتغالزایی در طرح‌های گردشگری از دیگر اهداف این تفاهم‌نامه همکاری است.

در همین راستا مقرر شد پس از ارائه اطلاعات، ظرفیت‌های شناسایی شده و اعلام فهرست پروژه‌های دارای قابلیت گردشگری، شرکت توسعه گردشگری ایران نسبت به انجام مطالعات تکمیلی و سرمایه‌گذاری و تأمین منابع مالی مورد نیاز اجرای پروژه‌های مذکور اقدام کند.

با اجرای این تفاهم‌نامه علاوه بر اشتغالزایی و اجرای پروژه‌های بزرگ ملی و استانی، تمهیدات لازم به منظور ارتقاء سطح بهره‌وری منابع آبی و بهره‌برداری بهینه از اراضی پیرامون تأسیسات و پیکره‌های آبی کشور و همچنین امکان درآمدزایی پایدار و درازمدت برای شرکت‌های تابعه فراهم خواهد شد.

کد خبر: ۲۶۳٬۴۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha