۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۵
۲۱ پروژه اولویت‌دار اقتصادی باهدف توسعه شهرستان میامی تعریف‌شد
از سوی کمیته امداد؛

۲۱ پروژه اولویت‌دار اقتصادی باهدف توسعه شهرستان میامی تعریف‌شد

سمنان - قائم‌مقام کمیته امداد استان سمنان از تعریف ۲۱ پروژه اولویت‌دار اقتصادی باهدف توسعه شهرستان میامی با توجه به سند تفضیلی تدبیر و توسعه خبر داد.

محمد قوسی در گفتگو با خبرنگار بازار، بابیان اینکه ۲۱ پروژه اولویت‌دار اقتصادی باهدف توسعه شهرستان میامی تعریف‌شده است، تأکید کرد: ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی و گسترش انرژی و کمک به احداث خانه‌های بوم گردی در روستاهای هدف گردشگری در زمره این طرح‌ها است.

وی گسترش کویرگردی در پهنه‌های بیابانی و مکان‌یابی اکو کمپ را از دیگر طرح‌های تعریف‌شده در میامی دانست و تصریح کرد: گسترش کمی و کیفی آموزش‌های مهارت‌های فنی و حرفه‌ای ، کمک به ایجاد راه‌اندازی خانه‌های صنایع‌دستی از سوی کمیته امداد مدنظر است.

قائم‌مقام کمیته امداد استان سمنان پرورش شتر در منطقه عباس‌آباد و پل ابریشم، پرورش و راه‌اندازی اصلاح نژاد و دام پر تولید، فرآوری محصولات باغی  گیاهان دارویی در دیم‌زارهای منطقه کالپوش را از دیگر طرح‌های توسعه‌ساز میامی دانست.

قوسی گفت: برای توسعه میامی همچنین توسعه کشت گلخانه کوچک‌مقیاس در زمین‌های زراعی و اراضی شیب‌دار، توسعه سردخانه‌ها و انبارهای فنی در کارگاه‌های فرآوری محصولات لبنی نیز تعریف‌شده است.

وی در ادامه از رشد ۲۶ درصدی پرداخت زکات واجب و مستحبی در استان سمنان خبر داد و گفت: حجم مشارکت مودیان استان در پرداخت زکات از اول سال جاری تا کنون به ۱۲ میلیارد و ۷۸۰ میلیون تومان رسید.

قائم‌مقام کمیته امداد استان سمنان، تأکید کرد: بیشترین میزان جمع‌آوری‌شده زکات استان به شهرستان شاهرود با دو میلیاردو ۶۶۰ میلیون تومان تعلق دارد.

کد خبر: ۲٬۶۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha