۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۲
 ۲۶۵ واحد تولیدی تعطیل در زنجان شناسایی شده است
رئیس اتاق بازرگانی زنجان:

۲۶۵ واحد تولیدی تعطیل در زنجان شناسایی شده است

زنجان- رئیس اتاق بازرگانی زنجان گفت: کمیته احصاء واحدهای تولیدی و صنعتی در استان تشکیل و تاکنون ۲۶۵ واحد تولیدی تعطیل شناسایی شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، علی یگانه فرد صبح شنبه در جمع اصناف استان در محل اتاق بازرگانی زنجان، گفت: این روزها موضوع ارز به مهم ترین مبحث محافل تبدیل شده و اخذ تصمیمات حوزه اقتصادی کشور بدون مشورت با بخش خصوصی است.

وی اظهار کرد: تصمیمات آنی در مباحثی چون ارز، مشکلات عدیده ای را برای فعالان اقتصادی کشور و به‌تبع آن فعالان اقتصادی استان زنجان بوجود آورده است.

رئیس اتاق بازرگانی زنجان، با بیان اینکه فعالان اقتصادی نیاز به حمایت های جدی دارند، گفت: وضعیت کنونی فعالان اقتصادی به لحاظ مشکلات درگیر در مباحث مالیاتی  و غیره  زیبنده نیست و مشکلات مربوط به ارز فعالان اقتصادی استان از جمله فعالان صنعت روی را دچار مشکل کرده است.

یگانه فرد مشکلات ارزی را از مشکلات واحدهای تولید روی استان اعلام کرد و افزود: این واحدها در حال حاضر خاک مورد نیاز خود را به صورت موقت و بدون اینکه ارزی مبادله شود وارد می کنند که بانک مرکزی با یک بخشنامه در مورد برگشت ارز، واردات این واحدها را با مشکل مواجه کرده است.

وی افزود: اصناف در کنار واحدهای تولیدی در بحث کرونا متحمل خسارت هایی زیادی شدند و حمایت های لازم از آنها صورت نگرفته و مشکلات فراوانی دارند.

رئیس اتاق بازرگانی زنجان تصریح کرد: مشکلات بانکی و تامین نقدینگی از مشکلات اصلی فعالان اقتصادی است.

یگانه فرد تاکید کرد: انتقال برخی از نمایشگاه های بین المللی دارای تقویم از تهران به استان های مستعد و دارای زیرساخت‌های لازم در ترویج و توسعه بازرگانی داخلی مهم می باشد.

وی افزود: مرز بازرگان از ۱۵ خردادماه بازگشایی شده و با بازگشایی این مرز واردات و صادرات تقویت می شود.

رئیس اتاق بازرگانی زنجان با بیان اینکه واحدهای تولیدی تعطیل در استان زنجان احیا می شوند، افزود: کمیته احصاء واحدهای تولیدی و صنعتی در استان تشکیل شده و تاکنون بیش از ۲۶۵ واحد تولیدی تعطیل شناسایی شده است.

کد خبر: ۲۶٬۳۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha