۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۱
برندیابی شهرهای مختلف در زمینه گردشگری سلامت| سرمایه گذاران بخش خصوصی ورود کنند
در گفت و گو با بازار مطرح شد؛

برندیابی شهرهای مختلف در زمینه گردشگری سلامت| سرمایه گذاران بخش خصوصی ورود کنند

اصفهان - تیموری؛ کارشناس گردشگری سلامت گفت: لازم است در زمینه گردشگری سلامت برای شهرهای مختلف کشور و استان اصفهان برندیابی انجام شود تا بتوانیم زیرساخت های مناسب در این ارتباط ایجاد کنیم.

ایران تیموری در گفت و گو با خبرنگار بازار، با بین اینکه گردشگری یکی از ارکان اصلی توسعه اقتصادی شهرها و کشورها است، اظهار کرد: تجربه رضایت‌ بخش گردشگران می تواند در ارتقای گردشگری بسیار مهم باشد چراکه در دنیای امروز، سفیران گردشگری نقش مهمی در تبلیغ و جذب گردشگران دارد.

وی با اشاره به اینکه کشورهایی مانند کانادا، سنگاپور، ژاپن، بریتانیا، استرالیا و امارات سرمایه‌گذاری‌های هنگفتی در حوزه گردشگری سلامت کرده‌اند، افزود: باید میان گردشگری سلامت و پزشکی تفاوت قائل شویم؛ گردشگری پزشکی ویژه افرادی است که برای درمان، مشاوره و مراقبت پزشکی اقدام به سفر به شهر یا کشور دیگری می‌کنند اما گردشگری سلامت برای افرادی است که می خواهند با کمک مواهب طبیعی و ارزشمندی های سلامت خود را ارتقا دهند و یا حفظ کنند.

طب سنتی در گردشگری سلامت تعریف شود

این کارشناس گردشگری سلامت با اشاره به اینکه در کشور ما و اصفهان شهرهایی با قابلیت طبیعت درمانی و چشمه درمانی وجود دارد، بیان کرد: طب سنتی از دیگر زمینه هایی است که می توانند در زمینه گردشگری سلامت تعریف شود، به طور کلی طرح و برنامه برای سرمایه گذاری بلندمدت در زمینه جذب گردشگری سلامت باید تعریف شود و در زمینه مبانی که می تواند مورد استفاده باشد سرمایه گذاری شود.

وی ادامه داد: گردشگری درمانی بخش جدایی ناپذیر از گردشگری سلامت است، برندیابی شهرها مختلف هر استان در زمینه گردشگری سلامت از جمله اقداماتی است که می تواند توسط بخش خصوصی یا دولت انجام شود.

نظام مندی در ارتباط با گردشگری سلامت نداریم

تیموری با تاکید بر اینکه زیرساخت‌های گردشگری سلامت هزینه‌بر است اما تمامی هزینه ها پس از جذب گردشگر جبران می شود، بیان کرد: ایران جزو ۱۰ کشور برتر دنیا از لحاظ جاذبه‌های تاریخی ارزشمند است اما نتوانسته در گردشگری این حوزه موفق عمل کند، متاسفانه سالهاست فقط صحبت می کنیم اما نتوانسته ایم هیچ نظام مندی در این ارتباط ایجاد کنیم.

کد خبر: ۲۶۳٬۳۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha