۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۱
گندم قزوین از حیث کیفیت جزو ۵ استان برتر کشور است
رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین:

گندم قزوین از حیث کیفیت جزو ۵ استان برتر کشور است

قزوین- رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: گندم برداشت شده از مزارع استان جزو مرغوب‌ترین و با کیفیت ترین‌های این محصول استراتژیک در کشور و جزو پنج استان برتر در این زمینه به شمار می‌رود.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی قزوین، فاطمه خمسه با بیان اینکه گندم قزوین از حیث کیفیت جزو پنج استان برتر کشور است، اظهار داشت: تا چند سال قبل رتبه قزوین از این حیث آخر بود اما با برنامه ریزی مناسب در حوزه مقابله با آفات و کاهش سن زدگی و تغذیه مناسب، طی دو سال گذشته کیفیت گندم قزوین زبانزد شده است.

وی یادآور شد: میانگین سن زدگی گندم برداشت شده از مزارع قزوین طی سال گذشته ۳۲ صدم درصد بود که امسال تلاش داریم این رقم را حفظ کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: میانگین افت مفید (دانه های شکسته) و غیرمفید گندم (سنگ ریزه، خاک، علف و کاه) گندم برداشت شده در مزارع قزوین پارسال ۶۸ صدم درصد بود که این رقم در سال قبل از آن ۱.۲۵ درصد بود.

خمسه همچنین گفت: کاهش سن زدگی گندم در برداشت این محصول در سال جاری به دلیل مقابله مناسب با آفات، سم پاشی به موقع و مراقبت های لازم نیز مشهود بود.

امسال پیش بینی شده است ۳۳۰ هزار تن گندم از مزارع استان قزوین برداشت شود که از ۲۲۰ هزار تن آن را دولت به شکل تضمینی از کشاورزان خریداری می‌کند.

کد خبر: ۲۶٬۳۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha