۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۲
روسیه صادرات نفت از راه دریا را کاهش می‌دهد

روسیه صادرات نفت از راه دریا را کاهش می‌دهد

منابع آگاه اعلام کردند که روسیه قصد دارد روزانه ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار بشکه از صادرات نفت خود از طریق دریا را کاهش دهد.

به گزارش بازار، رویترز با اعلام این خبر، به نقل از یکی از منابع خود نوشت: صادرات در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۴ کمتر از میانگین اکتبر و دسامبر است.

این در حالی است که روسیه به عنوان یکی از اعضای گروه اوپک پلاس وعده داده است که در سه ماهه نخست ۲۰۲۴ روزانه ۲۰۰ هزار تا ۵۰۰ هزار بشکه از تولید نفت خام خود را کاهش دهد.

از سوی دیگر، وزارت خزانه‌داری آمریکا چهارشنبه اعلام کرد که غرب و متحدانش سختگیری‌های بیشتری در مورد سقف قیمتی بر نفت خام روسیه اعمال می‌کنند.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای گفت که از این پس، کشورهای گروه هفت شرکت‌های خدمات دریایی غربی را ملزم خواهند کرد تا از طرف‌های قرارداد خود بخواهند قیمت فروش نفت خام روسیه را اعلام و اطمینان حاصل کنند که فروش آن پایین‌تر از سقف قیمتی است.

سازوکار سقف قیمت نفت روسیه همچنین شرکت‌های غربی را ملزم می‌کند که از ارائه خدمات مالی، بیمه و حمل و نقل برای نفت این کشور که بالاتر از ۶۰ دلار در هر بشکه فروش رفته است، خودداری کنند.

آمریکا و متحدانش در گروه هفت و اتحادیه اروپا سال گذشته در واکنش به حمله روسیه به اوکراین سیاست‌های سختگیرانه‌ای بر نفت این کشور اعمال کرده و خرید هر بشکه نفت خام روسیه به قیمتی بالاتر از ۶۰ دلار را ممنوع کردند.

کد خبر: ۲۶۳٬۱۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha