۱ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۶
سقوط سهام شرکت‌های بزرگ بازی آنلاین، پس از اعلام قوانین جدید چین

سقوط سهام شرکت‌های بزرگ بازی آنلاین، پس از اعلام قوانین جدید چین

چین اعلام کرد با هدف کنترل اعتیاد به بازی‌های یارانه‌ای، خریدهای درون برنامه بازی‌های کامپیوتری را محدود می‌کند، اعلام این برنامه به سقوط سهام شرکت‌های بازی‌ یارانه‌ای در بورس هنگ‌کنگ منجر شد.

به گزارش بازار، پس از آن که پکن مجموعه مقررات جدیدی را برای محدود کردن پرداخت برای صنعت بازی های آنلاین به عنوان بخشی از برنامه کنترل گسترده خود رونمایی کرد، سهام چندین غول فناوری چینی میلیاردها دلار از ارزش خود را از دست داد.

تنسنت، یکی از بزرگترین شرکت های بازی در جهان، در روز جمعه در هنگ کنگ ۱۲.۴ درصد سقوط کرد، این بدترین روز سهام این شرکت از اکتبر ۲۰۰۸ (آبان ۱۳۸۷) در طول بحران مالی و رکود اقتصادی جهانی بود.

بر اساس محاسبات سی ان ان بر اساس آمار بازار سهام، این کاهش ۳۶۷ میلیارد دلار هنگ کنگ (۴۷ میلیارد دلار) از ارزش سهام تنسنت کاست.

نت ایزه، یکی دیگر از غول های بازی، ۲۵ درصد در بورس بعد از ظهر هنگ کنگ سقوط کرد و بزرگترین ضرر روزانه خود را از زمان اولین ارائه سهام در ژوئن (تیر) ۲۰۲۰ در آنجا ثبت کرد.

این سقوط، ارزش سهام این شرکت را به ارزش ۱۲۸ میلیارد دلار هنگ کنگ (۱۶.۴ میلیارد دلار) کاهش داد.

سهام شرکت بیلی بیلی، یکی از بزرگ‌ترین پلتفرم‌های اشتراک‌گذاری ویدیوی چین، ۹.۷ درصد سقوط کرد. کوآیشو، اپراتور دومین اپلیکیشن بزرگ ویدیوی کوتاه چین، ۷.۲ درصد سقوط کرد. هر دو شرکت در زمینه بازی های آنلاین فعالیت تجاری دارند.

طبق پیش‌نویس قوانینی که روز جمعه توسط اداره ملی مطبوعات و انتشارات منتشر شد، بازی‌های آنلاین باید برای تعیین محدودیت‌های هزینه اقدام کنند این در حالی است که اقدامات درون‌بازی که می‌تواند باعث هزینه‌های بالا شود (مانند پاداش‌های ورود روزانه) ممنوع خواهند شد.

پیش‌نویس پیشنهادی همچنین تصریح می‌کرد که اقدامات درون‌بازی که می‌توانند به تجارت کالاهای مجازی با قیمت بالا منجر شوند (مانند حراج‌ها) ممنوع خواهند بود و اضافه می‌کند که پرداختت های بزرگ به بازیکنانی که بازی‌های خود را به صورت زنده پخش می‌کنند نیز ممنوع می‌شود.

بازی‌ها فقط باید ثبت نام واقعی را به بازیکنان ارائه دهند و ناشران بازی باید طبق قانون پیش‌نویس داده‌ها را به صورت محلی ذخیره کنند.

خریدهای درون‌بازی به‌ویژه برای بازی‌های موبایلی که اغلب به‌صورت رایگان در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرند، فراگیر و بسیار سودآور شده‌اند.

این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که چین برنامه‌های خود برای کنترل صنعت عظیم بازی‌های آنلاین را تشدید می‌کند زیرا پکن به دنبال تغییر روند رو به رشد اعتیاد به بازی در بین جوانان است.

در اوت ۲۰۲۱ (مرداد ۱۴۰۰)، چین گیمرهای آنلاین زیر ۱۸ سال را از بازی در روزهای هفته منع کرد و بازی آنها را به تنها سه ساعت در بیشتر تعطیلات آخر هفته محدود کرد.

این بخشی از برنامه کنترل گسترده پکن بود که شرکت‌هایی را که آن‌ها را بیش از حد قدرتمند می‌داند، به‌ویژه در فناوری بزرگ، هدف قرار می‌داد. هجوم نظارتی که در اواخر سال ۲۰۲۰ (پاییز ۱۳۹۹) آغاز شد، بیش از یک تریلیون دلار از ارزش بازار شرکت‌های چینی را در سراسر جهان کاهش داد و اقتصاد گسترده‌ این مجموعه را دچار سردرگمی کرد.

اما با بدتر شدن چشم‌انداز اقتصادی چین، پکن نشانه‌هایی از کاهش این کنترل را نشان داده است و از نقش شرکت‌های فناوری در اقتصاد صحبت می‌کند.

کد خبر: ۲۶۳٬۱۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha