۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۱
دلالان در کمین رانت های اقتصادی هستند
نماینده شهرکرد در گفتگو با بازار

دلالان در کمین رانت های اقتصادی هستند

نماینده مردم شهر کرد در مجلس یازدهم گفت: روایت مفاسد اقتصادی یک روایت پیچیده است لذا در هزارتوی روابط اقتصادی و سیاسی خلاء های قانونی وجود دارد که دلالان از آن ظرفیت‌ها برای بهره مندی از رانت اقتصادی استفاده می کنند.

احمد راستینه هفشجانی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی بازار با اشاره به راه های مبارزه با مفاسد اقتصادی در کشور، گفت: قانون شفافیت اقتصادی امروز در تمام کشورهای توسعه یافته اجرایی می‌شود.

وی تأکید کرد: متأسفانه در ایران نظام نامه جامع شفافیت آرای نمایندگان تا شفافیت در روابط اقتصادی در بخش‌های خصوصی وجود ندارد.

این نماینده مجلس گفت: هر دستگاه دولتی به میزان دسترسی به اطلاعات وظیفه دارد تا وضعیت خودش را در ارتباط با بخش‌های خصوصی روشن کند.

وی تأکید کرد: همچنین هر مسئولی مادامی که  دسترسی به اطلاعات و رانت اطلاعاتی دارد، نباید حق شرکت در هیچ برنامه اقتصادی در بخش خصوصی را داشته باشد.

راستینه تصریح کرد: همچنین در راستای مبارزه با فساد از هر افشاکننده از فساد علاوه بر تجلیل و ایجاد کرامت، باید حمایت شود.

این نماینده مجلس گفت: در حال حاضر روایت مفاسد اقتصادی یک روایت پیچیده است لذا در هزارتوی روابط اقتصادی و سیاسی خلاء های قانونی وجود دارد که دلالان از آن ظرفیت‌ها برای بهره مندی از رانت اقتصادی استفاده می کنند  واین خلاء‌ها باید کشف و جلوی آن گرفته شود.

کد خبر: ۲۶٬۳۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha