رکود بازار طلا ۹ ماهه شد
رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران:

رکود بازار طلا ۹ ماهه شد

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به ادامه رکود بازار طلا برای نهمین ماه متوالی پیش بینی کرد قیمت طلا با افزایش انس جهانی صعودی خواهد شد.

به گزارش بازار، در آخرین روز معاملاتی هفته قیمت سکه ۲۹ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان شد که به نرخ روز شنبه بازگشته است قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز امروز ۱۴ هزار تومان افزایش قیمت داشت.

در همین رابطه نادر بذرافشان درباره آخرین وضعیت بازار طلا گفت: از روز دوشنبه که بازار بازگشایی شد شرایط رکود ادامه داشت علی رغم افزایش قیمت انس جهانی، در طول هفته در بازارهای داخلی روند کاهش قیمت‌ها را داشتیم.

وی افزود: وضعیت تقاضا در صعنت طلا در رکود قرار دارد، در طی سه ماه گذشته همین شرایط بود که وضعیت بحرانی را برای این صنعت رقم زده بود است؛ بحرانی که باید فکری برای آن کرد البته این بحران در تمام صنوف کشور بوده و تقاضا در رکود قرار دارد.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: طلا در سبد خانوار گزینه آخر است و در آخرین مرحله مردم برای خرید مصنوعات طلا اقدام می‌کنند این به دلیل شرایط اقتصادی جامعه است که دچار آسیب‌های مالی شده‌اند و تورم باعث شده مردم طلا خرید نکنند.

بذرافشان در پاسخ به این سوال که آیا وقتی قیمت طلا روبه افزایش یاشد تقاضا بیشتر خواهد شد نیز گفت: تجربه نشان داده در بازارهای ما طی سال‌های گذشته مردم در زمان اشتباه وارد بازار می‌شوند این هم زمانی است که قیمت‌ها افزایشی است در این زمان تقاضا بیشتر شده و بازار دچار التهاب می‌شود؛ اما نباید اینگونه باشد و بهترین زمان خرید زمانی است که قیمت‌ها ثبات دارد.

وی اضافه کرد: الان شرایط مناسب است، قیمت ها در چند ماه اخیر ثبات داشته و احتمال اینکه کاهش پیدا کند خیلی کم است؛ اما ممکن است با نوسان انس جهانی، بازار ارز و تقاضا افزایش قیمت داشته باشیم.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران به مردم توصیه کرد شرایط کنونی برای سرمایه گذاری در حوزه طلا زمان مناسبی است و هر شخصی می‌تواند به راحتی مبادلات خود را انجام دهد.

وی دررابطه با آینده بازار طلا گفت: تحلیل‌گران پیش‌بینی کرده‌اند انس جهانی افزایش قیمت داشته که این شرایط به علاوه بر تغییرات نرخ ارز می‌تواند در بازار اثرگذار باشد.

بذرافشان افزود: در بازارطی چند ماه گذشته نهایتا یک تا سه درصد نوسان داشتیم که بخشی از آن مربوط به اثر نرخ ارز، بخشی دیگر هم انس جهانی و تقاضا بود البته اگر تقاضا در بازار بیشتر بود نوسان افزایشی خیلی‌ بیشتر می‌شد. در هفته های آینده نیز نوسان افزایشی یا کاهشی نداریم مگر اینکه تقاضا تغییر کند که این امر بعید به نظر می‌رسد.

وی اضافه کرد: شرایط بازار ما التهاب ندارد و شرایط نبود تقاضا باعث شده بازار بحرانی اگر نوسانی در بازار جهانی و ارز داشته باشیم می تواند روی بازار اثر بگذارد.

کد خبر: ۲۶۳٬۱۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha