۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۹
تقاضای خرید تایر به شدت کاهش پیدا کرده است| افزایش ۱۰ هزار تنی تولید تایر در سال جاری
رییس انجمن تایر ایران:

تقاضای خرید تایر به شدت کاهش پیدا کرده است| افزایش ۱۰ هزار تنی تولید تایر در سال جاری

رییس انجمن تایر ایران با بیان اینکه اکنون سامانه عرضه اینترنتی تایر دولتی فعال است، گفت: با افزایش عرضه، تقاضا برای خرید تایر در بازار به شدت کاهش پیدا کرده است و نگرانی برای تامین لاستیک وجود ندارد.

به گزارش بازار، جمال میرزایی با اشاره به آخرین وضعیت بازار تایر، اظهار داشت: اکنون عرضه اینترنتی تایر دولتی فعال است و مصرف‌کنندگان واقعی می‌توانند وارد سامانه شده و اقدام به ثبت و خرید کنند یا به نمایندگی‌های عرضه تایر مراجعه کرده و از این طریق خرید را انجام دهند.

وی افزود: عرضه اینترنتی تایر برای استان تهران فراهم شده است و برای استان‌های اصفهان و مشهد نیز این طرح گسترش پیدا خواهد کرد.

رییس انجمن تایر ایران با بیان اینکه ۹ تولیدکننده تایر در سطح کشور داریم، گفت: این تولیدکنندگان اقدام به افزایش تولید در سال جاری کرده‌اند از این تعداد، ۲ شرکت عرضه مستقیم تایر را از طریق سایت دارند.

وی ادامه داد: اکنون وضعیت تایر در بازار متعادل است و قیمت تایر در بازار آزاد به شدت کاهش پیدا کرده و عطش مردم برای خرید فروکش کرده است.

میرزایی با اشاره به افزایش ۱۰ هزار تن تایر در سال جاری، گفت: امسال عرضه را زیاد کرده‌ایم و تولید را افزایش داده‌ایم امیدواریم به شرایطی دست یابیم که مصرف‌کنندگان زیر قیمت مصوب موفق به خرید تایر شوند.

وی تاکید کرد: تا پایان امسال ۲۵ هزار تن به ظرفیت تایر سواری و ۲۰هزار تن به ظرفیت تایر اتوبوسی و باری افزوده می‌شود و بر اساس پیش‌بینی‌های تولیدکنندگان تایر، ‌ تا پایان سال آینده حدود ۱۰۰ هزار تا به ظرفیت تایر در کشور اضافه می‌شود.

رییس انجمن تایر ایران با بیان اینکه در حوزه تولید تایر سواری به خودکفایی رسیده‌ایم گفت: با این روند افزایش تولید، ‌ ۱۰ درصد مازاد مصرف داخل در کشور خواهیم داشت که در این زمینه صادرات صورت می‌گیرد.

وی بیان کرد: با رسیدن بازار به تعادل در عرضه و تقاضا، خوابیدن هیجانات و از بین رفتن تقاضای کاذب، هیچ‌گونه نگرانی بابت مصرف وجود ندارد.

کد خبر: ۲۶۳٬۱۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • احمد_ر IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
      1 0
      دو بار سفارش یک جفت لاستیک بارز برای سمند سفارش دادم که هیچوقت بدستم نرسید بخاطر نبود نمایندگی در شهرم دزفول ، من هم لاجرم لاستیک کهنه زیر ماشین زدم که یکی از آنها در حال رانندگی ترکید ، فدای سر صنعت لاستیک سازی کشور بلوفی .