۷ تیر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۱
تولید گندم در بوشهر ۱۳ درصد کاهش داشت
نسبت به سال گذشته؛

تولید گندم در بوشهر ۱۳ درصد کاهش داشت

بوشهر- منوچهری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی بوشهر گفت: با توجه به تأخیر باران زمستانی و بارندگی‌های آخر فصل تولید گندم سال جاری نسبت به سال گذشته در استان حدود ۱۳ درصد کاهش داشته است.

محمدتقی منوچهری در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: سال گذشته ۱۶۳ هزار و ۴۵۵ تن گندم در استان بوشهر تولید شد.

وی بابیان اینکه امسال ۱۰۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی بوشهر زیر کشت گندم رفت تصریح کرد: ۱۰ هزار هکتار از مزارع شهرستان‌های شمالی (گناوه و دیلم) در سال زراعی جاری دچار خشک‌سالی و خسارت شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی بوشهر از برداشت ۱۴۱ هزار تن گندم از کشتزارهای استان بوشهر در سال جاری زراعی خبر داد و گفت: سال گذشته ۱۴۳ هزار و ۱۰۸ تن گندم مازاد بر مصرف نیاز کشاورزان خریداری شد که این مقدار در سال جاری ۱۱۹ هزار و ۵۰۰ تن بوده است.

منوچهری اضافه کرد: امسال ۱۱ هزار تن گندم بذری از کشاورزان استان بوشهر خریداری و مابقی نیز سهم خودمصرفی کشاورزان است.

وی گفت: در سال گذشته ۱۶ هزار و ۶۵۱ محموله غله خریداری و ۲۳۰ میلیارد تومان وجه گندم به کشاورزان بوشهر پرداخت شد که در سال جاری تاکنون بر اساس آخرین بررسی‌ها بیش از ۲۹۰ میلیارد تومان از مطالبات گندم‌کاران این استان پرداخت‌شده است.

کار برداشت گندم سال زراعی جاری با استفاده ۶۰۸ دستگاه کمباین انجام شد که از این شمار ۱۸ دستگاه بومی و ۵۹۰ کمباین  مهاجر از استان‌های هم‌جوار تأمین‌شده بود و کار خرید گندم نیز توسط ۱۰ مرکز خرید انجام‌شده است.

کد خبر: ۲۶٬۳۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha