۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۶
آمریکا بیش از هر کشوری در تاریخ نفت تولید می‌کند
با تولید ۱۳٫۳ میلیون بشکه در روز؛

آمریکا بیش از هر کشوری در تاریخ نفت تولید می‌کند

گزارش‌های رسمی جدید حاکی از آن هستند که آمریکا با تولید ۱۳٫۳ میلیون بشکه نفت در روز در مسیر تبدیل‌شدن به کشوری است که بیشترین میزان تولید نفت جهان را دارد.

به گزارش بازار، براساس گزارشی که توسط S&P Global Commodity Insights منتشر شد، آمریکا قرار است در ۳ ماهه چهارم سال جاری میلادی رکورد جهانی ۱۳٫۳ میلیون بشکه در روز نفت خام و میعانات تولید کند و در مسیر تولید نفت بیش از هر کشور دیگری در تاریخ قرار بگیرد.

براساس گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا، ماه گذشته تولید هفتگی نفت آمریکا به ۱۳٫۲ میلیون بشکه در روز رسید. این دقیقاً بالاتر از رکورد تولید ۱۳٫۱ میلیون بشکه‌ای دوران دونالد ترامپ است که در اوایل سال ۲۰۲۰ درست قبل از بحران کرونا باعث سقوط تولید و قیمت‌ها ممکن شد.

این روند به حفظ قیمت نفت خام و بنزین کمک کرده است. تولید نفت آمریکا، با پیشگامی حفاری‌های نفت شیل در تگزاس و حوضه پرمین نیومکزیکو تا حدی قوی است که در حال ارسال منابع به خارج از کشور است. S&P می‌گوید که آمریکا همان مقدار نفت خام، محصولات تصفیه‌شده و مایعات گاز طبیعی را صادر می‌کند که عربستان سعودی یا روسیه تولید می‌کنند.

تولید بی‌سابقه آمریکا به جبران کاهش شدید عرضه به‌منظور حمایت از قیمت‌های بالاتر از سوی اوپک پلاس، به‌ویژه عربستان سعودی و روسیه، کمک کرده است. سایر تولیدکنندگان نفت غیر اوپک ازجمله کانادا و برزیل هم بیش از هر زمان دیگری نفت تولید می‌کنند؛ اگرچه برزیل قرار است سال آینده به اوپک پلاس بپیوندد.

قدرت تولید آمریکا کارشناسان را غافلگیر کرده است. تحلیلگران گلدمن ساکس روز یکشنبه پیش‌بینی خود از قیمت نفت در سال آینده را کاهش دادند. این بانک اعلام کرد که دلیل کلیدی پشت این پیش‌بینی کاهش، فراوانی عرضه از سوی آمریکا است.

تقاضای جهانی برای نفت خام قرار است در سال ۲۰۲۴ رکورد جدیدی ثبت کند، اما براساس پیش‌بینی‌های S&P "به‌راحتی" با رشد عرضه تأمین خواهد شد.

تمامی این روند به کنترل نسبی قیمت نفت کمک کرده است. پس از رسیدن به مرز ۱۰۰ دلار در هر بشکه در اوایل سال جاری، قیمت نفت خام از آن زمان به محدوده ۷۰ تا ۷۵ دلار سقوط کرده است. قیمت انرژی این هفته پس از توقف ارسال محموله‌های بریتیش پترولیوم از مسیر دریای سرخ به دلیل نگرانی‌های امنیتی، افزایش یافت. بااین‌حال، نفت آمریکا زیر ۷۴ دلار در هر بشکه معامله می‌شود که بسیار پایین‌تر از زمان آغاز جنگ غزه است.

جهش در تولید نفت در آمریکا ناشی از افزایش کارآمدی شرکت‌های نفتی بوده است. شرکت‌های انرژی راه‌هایی را برای برداشت نفت بیشتر از منابع نفتی، اغلب بدون افزایش چشمگیر حفاری، کشف کرده‌اند. انقلاب نفت شیل به‌واسطه تکنیک‌های حفاری جدید منجر به دسترسی به منابع جدیدتر شده است.

کد خبر: ۲۶۳٬۰۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha