۱ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۲
ممنوعیت واتس اپ و تلگرام در فرانسه

ممنوعیت واتس اپ و تلگرام در فرانسه

پایان کاربرد رسمی واتس اپ، تلگرام و سیگنال در فرانسه؛ نخست وزیر فرانسه در ابلاغیه‌ای استفاده از این سه پیام رسان بین المللی را در میان وزراء و مقامات ارشد دولتی ممنوع کرد.

به گزارش بازار، پایان کاربرد رسمی واتس اپ، تلگرام و سیگنال در فرانسه؛ نخست وزیر فرانسه درطی ابلاغیه‌ای استفاده از این سه پیام رسان بین المللی را در میان وزراء و مقامات ارشد دولتی ممنوع کرد.

الیزابت بورن از وزرای کابینه خواسته حداکثر تا پایان سال میلادی پیام رسان‌های خارجی را کنار گذارند و از پیام رسان بومی فرانسه به نام اولوید استفاده نمایند.

ابلاغیه رسمی دولت فرانسه؛ وزرای کابینه، وزرای مشاور، دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و حاکمیتی و نیز به طور غیرمستقیم ۵۷۷ نماینده مجلس ملی و ۳۴۸ نماینده مجلس سنا را در بر می‌گیرد.

این دستورالعمل دولت درباره استفاده از پیام رسان داخلی و بومی و شروع آن از مقامات ارشد دولتی بازتاب مثبتی در افکار عمومی فرانسه داشته است.

اولوید؛ پیام رسان بومی فرانسه برای مردم این کشور ناشناخته بوده است و تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار کاربر از آن استفاده کرده اند.

از نظر کارشناسان ایمنی وب؛ کاربرد این پیام رسان در حوزه دولتی بیشتر برای افزایش ضریب امنیت در ارتباطات و داده‌های مهم و محرمانه است.

کد خبر: ۲۶۳٬۰۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha