۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۸
جهت‌گیری‌ و تصمیم گیری‌ها باید منطبق بر برنامه هفتم و سیاست‌های کلان باشد
رئیس مجلس شورای اسلامی:

جهت‌گیری‌ و تصمیم گیری‌ها باید منطبق بر برنامه هفتم و سیاست‌های کلان باشد

رئیس مجلس شورای اسلامی پس از تصویب کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۳ با قدردانی از زحمات دولت و نمایندگان مجلس گفت: جهت‌گیری‌ و تصمیم گیری‌ها باید منطبق بر برنامه هفتم و سیاست‌های کلان باشد.

به گزارش بازار، محمدباقر قالیباف در نشست صحن علنی امروز (چهارشنبه ۲۹ آذر ماه ۱۴۰۲) مجلس شورای اسلامی پس از تصویب کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ گفت: طبق ماده ۱۸۲ آیین‌نامه داخلی از امروز نمایندگان ۵ روز فرصت دارند تا پیشنهادات خود را ثبت کنند و کمیسیون‌ها نیز ۵ روز فرصت دارند که نظرات خود را در کمیسیون به تصویب برسانند بعد این موارد به کمیسیون تلفیق ارجاع خواهد شد، البته کمیسیون تلفیق بررسی‌های خود را شروع می‌کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: خواهش من این است که دوستان وقت‌ها را رعایت کنند تا بتوانیم طبق جدول پیش برویم و زمان‌بندی‌ها رعایت شود. انشا الله کمیسیون تلفیق نیز طی ۱۰ روز فرصت خود گزارش را بارگذاری کند و پس از آن نمایندگان سه روز فرصت دارند پیشنهادات خود را بر روی گزارش کمیسیون ثبت کنند.

وی افزود: درست است که برنامه هفتم هنوز تبدیل به قانون نشده اما مصوبه مجلس است و در شورای نگهبان مسیر خود را طی می‌کند. اما جهت‌گیری‌ها و تصمیم گیری‌ها باید منطبق بر برنامه هفتم باشد و علاوه بر آن سیاست‌های کلان ابلاغ شده است. یکی از نقدهایی که در برنامه وجود داشت این بود که بعضی موارد در برنامه هفتم منطبق بر سیاست‌های کلان نبود.

قالیباف بیان کرد: به صورت مثال در سیاست‌های کلان باید رابطه دیون به پیمانکاران تعیین تکلیف می‌شد که تعیین تکلیف شده است و رابطه بین نفت و دولت در سیاست‌های کلان باید مشخص می‌شد، باید بدهی دولت و شرکت‌های دولتی به بانک‌ها روشن شود. این موارد هم در سیاست ها و هم در برنامه هفتم است، البته در برنامه هفتم خلاف سیاست ها عمل نکردیم.

رئیس قوه مقننه گفت: تا زمانی که در مجلس بخواهیم بودجه را تصویب کنیم، طبیعتاً برنامه تا آن زمان به قانون تبدیل شده و اگر مغایرت‌هایی با برنامه هفتم وجود داشته باشد به دو سوم رای نیاز دارد که طبق روال انجام می‌دهیم.

کد خبر: ۲۶۲٬۸۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha