۶ تیر ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۹
افزایش بی سابقه کسری بودجه عمومی ایتالیا
تحت تاثیر شیوع کرونا رقم خورد؛

افزایش بی سابقه کسری بودجه عمومی ایتالیا

کسری بودجه عمومی ایتالیا در سه ماهه نخست امسال به علت شیوع ویروس کرونا به شکل بی سابقه ای افزایش یافت.

به گزارش بازار به نقل از صدا و سیما، ایستات (مؤسسه ملی آمار ایتالیا) روز جمعه اعلام کرد: کسری بودجه عمومی ایتالیا در فاصله ماه‌های ‏‏ژانویه تا مارس (سه ‏ماهه نخست) امسال‏ به علت شیوع بیماری کرونا به ده و هشت دهم درصد کل تولید ناخالص داخلی این کشور رسید. علت بخشی از این کسری بودجه عمومی بالا شیوع بیماری کرونا بوده است.

به طور سنتی، کسری عمومی دولت در ایتالیا در سه ماهه اول نسبت به سه ماهه‌های بعدی همیشه بیشتر است. اما با این وجود این افزایش در مقایسه با رقم ۷.۱ درصدی که در سه ماهه اول سال ۲۰۱۹ و ۷.۲ درصدی که در سه ماهه اول سال ۲۰۱۸ برای کسری بودجه عمومی ایتالیا به ثبت رسیده است خیلی بالاست.

کسری بودجه عمومی ایتالیا در سه ماهه نخست امسال در مقایسه با سه ماهه نخست سال ۲۰۱۹، به دلیل کاهش درآمدها و افزایش هزینه‌ها، به ویژه به علت اجرای اقداماتی مانند بیکاری فنی و پرداخت کمک‌های مختلف به کارمندانی که به علت شیوع بیماری کرونا نمی‌توانستند به سر کار بروند به طور قابل توجهی افزایش یافته است.

ایتالیا، اولین کشور اروپایی که به شدت از شیوع بیماری کرونا آسیب دید، برای دفع پیامدها و تاثیرات منفی ناشی از این بیماری اقدامات و تدابیری ویژه‌ای به اجرا گذاشت. در این کشور به مدت دو ماه مقررات قرنطینه و محدودیت‌های خارج شدن از منزل برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا برقرار بود.

بر اساس سناریوهای مختلف و پیش بینی برخی کارشناسان، میزان کاهش تولید ناخالص داخلی ایتالیا در سال ۲۰۲۰، بین ۸ تا ۱۴ درصد در نوسان خواهد بود. بر اساس ارزیابی‌ها و آمار و ارقامی که کمیسیون اروپا منتشر کرده است تولید ناخالص داخلی ایتالیا امسال ۹.۵ درصد کاهش خواهد یافت. با توجه به این شرایط کسری بودجه این کشور نیز امسال به ۱۱.۱ ٪ کل تولید ناخالص داخلی آن خواهد رسید. ایتالیا بالاترین میزان کسری بودجه را در کل منطقه یورو دارد.

میزان بدهی‌های ایتالیا نیز خیلی بالاست. ایتالیا بعد از یونان، بیشترین بدهی را در میان کشورهای منطقه یورو دارد. میزان بدهی‌های این کشور در سال گذشته بالغ بر ۱۳۴.۸ درصد تولید ناخالص داخلی اش بود. رقم این شاخص امسال به ۱۵۸.۹ ٪ و سپس در سال ۲۰۲۱ به ۱۵۳.۶ ٪ خواهد رسید.

کد خبر: ۲۶٬۲۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha