۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
تحلیل آپدیت های اخیر eth و تاثیر آن بر قیمت اتریوم

تحلیل آپدیت های اخیر eth و تاثیر آن بر قیمت اتریوم

بسیاری از ارزهای دیجیتال جهان در طول زمان، آپدیت‌های جزئی را برای بهبود عملکرد شبکه و افزایش بازدهی و کارایی دریافت می‌کنند و این آپدیت‌ها معمولا اثرات مثبتی بر قیمت آن رمزارز می‌گذارند.

به گزارش بازار، بسیاری از ارزهای دیجیتال جهان در طول زمان، آپدیت‌های جزئی را برای بهبود عملکرد شبکه و افزایش بازدهی و کارایی دریافت می‌کنند و این آپدیت‌ها معمولا اثرات مثبتی بر قیمت آن رمزارز می‌گذارند. اتریوم که دومین رمزارز بازار از نظر مارکت کپ به شمار می‌رود، یک آپدیت بسیار اساسی را پشت سر گذاشت و مکانیزم تایید تراکنش‌های خود را تغییر داد. چنین تغییر بزرگی در رمزارزها به ندرت اتفاق می‌افتد؛ اما به هر حال تیم اتریوم به این نتیجه رسیده بود که این کار برای آینده این رمزارز ضروری است. به غیر از این، شبکه ETH بارها و بارها آپدیت شده و از جنبه‌های زیادی بهبود یافته است. در این مقاله قصد داریم به تحلیل اتریوم پرداخته و بعضی از آپدیت‌های مهم از جمله آپدیت‌های اخیر این رمزارز را بیان کنیم. سپس به بررسی تاثیر این آپدیت‌ها بر قیمت ارزهای دیجیتال بپردازیم.

اتریوم و آپدیت‌های اصلی آن

اتریوم همواره تلاش کرده تا کاستی‌هایی که در بیت کوین دیده می‌شود را نداشته باشد. به همین دلیل با آپدیت‌های مختلف تلاش کرده تا ویژگی‌های متنوعی را به بلاکچین خود اضافه کند. یکی از ویژگی‌هایی که مانع از رشد و مقیاس‌پذیری اتریوم و البته بیت کوین می‌شده، استفاده از الگوریتم اثبات کار (PoW) برای تایید تراکنش‌هاست. این الگوریتم انرژی زیادی را مصرف کرده و نسبت به بسیاری از الگوریتم‌های دیگر به زمان بیشتری برای تایید تراکنش‌ها احتیاج دارد.

آپگریدهای چند فازی اتریوم این هدف را دارد که با چند اصلاح ساختار اساسی، امنیت و مقیاس‌پذیری این رمزارز را بهبود ببخشد. مهم‌ترین این آپگریدها که قطعا در تحلیل اتریوم و قیمت آن تاثیرگذار خواهد بود، تغییر مکانیزم اثبات کار به مکانیزم اثبات سهام است.

ویتالیک بوترین اتریوم را با این هدف به‌وجود آورد که از قدرت غیرمتمرکزسازی نهایت استفاده را ببرد و نه‌تنها در اقتصاد، بلکه در حوزه‌های دیگر نیز دید ما را نسبت به دنیا تغییر دهد. برای این کار، اتریوم بر بستر تکنولوژی‌های ناکارآمدی ساخته شده است. خوشبختانه بوترین و دیگر مهندسان پروژه این محدودیت‌ها را درک کرده و سعی در حل مشکلات دارند.

اتریوم ۲.۰ چیست؟

اتریوم ۲.۰ در واقع همان آپدیت اصلی است که مکانیزم اثبات کار را با اثبات سهام تغییر داده است. تفاوت‌های بسیاری بین این دو مکانیزم وجود دارند که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

تفاوت‌های الگوریتم‌های اثبات کار و اثبات سهام

الگوریتم اثبات کار برای اولین بار توسط اولین رمزارز بازار یعنی بیت کوین به‌کار گرفته شده است. در این الگوریتم، ماینرها قدرت پردازشی کامپیوتر خود را به شبکه قرض می‌دهند تا یک مسئله پیچیده ریاضی را حل کرده و یک بلاک را اعتبارسنجی کنند. پس از اینکه یک بلاک اعتبارسنجی شد، توسط ماینر در بلاکچین ثبت می‌شود. برای تایید یک بلاک، باید منحصربه‌فرد بودن آن اثبات شود. هر بلاک یک عدد شصت رقمی هگزادسیمال منحصربه‌فرد دارد که ماینرها باید آن را پیدا کنند.

اتریوم 2

متاسفانه این فرایند چندان دوستدار محیط زیست نیست و انرژی بسیاری را مصرف کرده و هزینه برق زیادی را به ماینر تحمیل می‌کند. علاوه‌براین، ماین کردن یک رقابت است و معمولا یک نفر با یک کارت گرافیک یا پردازنده نمی‌تواند با کسی که ده‌ها و شاید هم صدها پردازنده دارد، رقابت کند. تنها اولین نفری که به آن عدد دست پیدا کند، پاداش می‌گیرد و بقیه هیچ سودی از فرایند استخراج و انرژی که مصرف کرده‌اند، نمی‌گیرند.

مکانیزم اثبات سهام بسیاری از این مشکلات را حل می‌کند و در تحلیل اتریوم تاثیر مثبتی بر جا می‌گذارد. در اینجا هم ماینرها باید تراکنش‌ها را اعتبارسنجی کنند. ماینرهایی که مکانیزم اثبات سهام شرکت می‌کنند، اعتبارسنج نامیده می‌شوند. اعتبارسنج‌ها مقداری رمزارز را در شبکه جمع می‌کنند و با این کار نشان می‌دهند که می‌خواهند در فرایند ماینینگ شریک باشند. هر چه مقدار رمزارزی که یک نفر جمع کرده و در شبکه قرار داده بیشتر باشد، پاداش بیشتری نیز دریافت خواهد کرد. این شیوه برای همه در دسترس‌تر است؛ زیرا نیاز به تجهیزات گران‌قیمتی ندارد و هر کسی با مقدار اتریومی که ذخیره کرده، می‌تواند در آن شرکت کند.

تغییر مکانیزم اعتبارسنجی تمامی مزایای مکانیزم PoS را برای اتریوم به ارمغان می‌آورد. استخراج این رمزارز در دسترس‌تر خواهد بود، امنیت شبکه بالاتر خواهد رفت و از همه مهم‌تر، انرژی مصرفی در طی فرایند ماینینگ کاهش خواهد یافت. همه این‌ها تاثیرات مثبتی هستند که می‌توانند قیمت اتریوم را بالاتر ببرند و معاملات آن را در صرافی ارز دیجیتال آسان‌تر می‌کنند.

جدیدترین آپدیت شبکه اتریوم

جدیدترین آپدیت شبکه اتریوم Dencun نام داشته و به احتمال زیاد در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ میلادی، یعنی چند ماه دیگر، اجرایی خواهد شد. این آپدیت جدیدترین گام اتریوم برای جابه‌جایی به مکانیزم PoS به شمار رفته و قصد دارد مقیاس‌پذیری شبکه را بیش‌ازپیش افزایش دهد. همچنین با Dencun مصرف برق شبکه نیز کاهش خواهد یافت.

آپدیت شانگهای

آپدیت شانگهای آخرین آپدیت اجرایی‌شده اتریوم به شمار می‌رود که همین حالا هم تاثیر خود را در تحلیل اتریوم و قیمت آن گذاشته است. هدف این آپدیت این بود که اعتبارسنج‌ها به اتریوم‌هایی که برای ماینینگ ذخیره کردند و در شبکه قرار داده‌اند، دسترسی پیدا کنند. این آپدیت را از جنبه‌های مختلف می‌توان بزرگ‌ترین آپدیت از زمان تغییر مکانیزم در نظر گرفت. با این کار آزادی عمل اعتبارسنج‌ها بسیار بیشتر خواهد شد و خرید اتریوم نیز افزایش خواهد یافت. علاوه‌بر آن، همه این تغییرات مثبت روی قیمت اتریوم نیز تاثیر مثبتی خواهد گذاشت.

تحلیل آپدیت های اخیر eth و تاثیر آن بر قیمت اتریوم

اتریوم؛ رمزارزی که برای بهترین شدن می‌جنگد

در این مقاله سعی کردیم به آپدیت‌های مهم شبکه رمزارز دوم بازار، یعنی اتریوم بپردازیم و تاثیر این آپدیت‌ها بر میزان خرید اتریوم و قیمت آن را بیان کنیم. اتریوم یکی از شبکه‌هایی است که با آپدیت‌های متعدد از جمله آپدیت مهم تغییر مکانیزم خود سعی کرده تا عملکرد خود را بهبود ببخشد و جایگاه خود را حفظ کند. با همه این‌ها به خاطر داشته باشید که بازار ارزهای دیجیتال یک بازار پرتلاطم است و فعالیت ناآگاهانه در آن ممکن است منجر به از دست رفتن تمام دارایی شما شود. باتوجه‌به شهرت اتریوم، خرید آن از یک صرافی ارز دیجیتال به سادگی امکان‌پذیر است. اگر قصد خرید اتریوم یا به‌طورکلی فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال را دارید، بهتر است آموزش تخصصی این بازار را دیده باشید و با تحلیل اتریوم وارد معامله این ارز شوید.

کد خبر: ۲۶۲٬۸۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha