۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۶
تنش هند و صندوق بین المللی پول بالا گرفت

تنش هند و صندوق بین المللی پول بالا گرفت

صندوق بین المللی پول اعلام کرد که هند مداخلات مالی بیش از حد در بازار ارز انجام داده است.

به گزارش بازار، رویترز نوشت که تنش‌ها بین هند و صندوق بین المللی پول پس از متهم کردن بانک مرکزی هند به مداخله بیش از حد در بازار ارز در حال تشدید است که البته دهلی نو آن را رد کرد.

صندوق بین المللی پول اعلام کرد که جابجایی روپیه هند از دسامبر ۲۰۲۲ به شدت محدود شده است واین نشان می‌دهد که بانک مرکزی در حال انجام «مداخلات مالی بیش از حد»، یعنی بالاتر از سطوح لازم برای دستیابی به تعادل در بازار است.

در نتیجه، این صندوق سیستم ارزی هند را مجدداً طبقه بندی کرد و مداخلات مالی را دلیل تغییر سیستم از «شناور» به «ثبات از طریق مداخله مستقیم» دانست.

این اتهامات توسط هند رد شد و آن‌ها را غیرموجه خواند، چراکه اصرار دارد برآوردهای صندوق با واقعیت مالی و اقتصادی فعلی مطابقت ندارد.

روپیه هند در برابر دلار آمریکا بین دسامبر ۲۰۲۲ تا اکتبر ۲۰۲۳ حدود ۲ درصد کاهش یافت.

بر اساس برآوردهای اقتصادی، گمان می‌رود بانک مرکزی هند در آن دوره با وارد کردن ۷۸ میلیارد دلار برای حمایت از روپیه مداخله کرده است.

اگرچه هند در حال تلاش برای تقویت ذخایر پولی خود است، اما بحث در مورد مداخله و سیاست پولی بانک مرکزی همچنان بسیار حساس است، به ویژه پس از اینکه ایالات متحده هند را به دلیل تداخل در ارزش پولی در فهرست نظارت قرار داد.

کد خبر: ۲۶۲٬۸۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha