۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۷
رد کلیات بودجه به دلیل مباحث انتخاباتی را تکذیب می‌کنم
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور:

رد کلیات بودجه به دلیل مباحث انتخاباتی را تکذیب می‌کنم

معاون امور مجلس رئیس جمهور ضمن تاکید بر همدلی و هم افزایی بین مجلس و دولت، گفت: طرح موضوعاتی مانند رد کلیات بودجه به دلیل مباحث انتخاباتی را تکذیب می‌کنم.

به گزارش بازار، سیدمحمد حسینی معاون امور مجلس رئیس جمهور درباره انتشار خبری از زبان وی مبنی بر اینکه رد کلیات بودجه ۱۴۰۳ به دلیل مباحث انتخاباتی بوده است، گفت: نقش بنده در مجلس و دولت مشخص است، پیونددهنده این دو قوه هستم و همواره بر همدلی و هم افزایی بین مجلس و دولت تاکید کردیم.

وی تصریح کرد: درباره علت رد کلیات بودجه ۱۴۰۳ در حیات دولت از بنده سوالی پرسیده شد، من مواردی که مدنظر داشتم و به ذهنم می رسید را بیان کردم که این مطالب یک مورد نبود و موارد متعددی را شامل می‌شد؛ از جمله اینکه برخی نمایندگان تصور می‌کردند که همانند آئین‌نامه قبلی مجلس درآمدها، هزینه ها و جداول باید به صورت یکجا ارائه می شد و بر اساس این موضوع برخی اشکالات و ایرادات مطرح شد یا به طور مثال در حوزه مالیات که ایراداتی از سوی نمایندگان مطرح شد و تصور می شد که ممکن است بر کسبه خرد بازار، فشار مضاعفی تحمیل شود.

حسینی ادامه داد: من در حیات دولت توضیح دادم که موضوع مالیات در لایحه بودجه به این معنا بوده که ما مودیان جدید یعنی افرادی که فرار مالیاتی دارند را شناسایی کنیم، همچنین بیان کردم برخی ممکن است دلخوری هایی به دلیل مسائل مختلف داشته باشند.

معاون امور مجلس رئیس جمهور گفت: کار برخی از رسانه‌ها این است که تیترهای تندی بزنند، به گونه‌ای که می‌خواهند به مسائل دامن بزنند و اختلاف ایجاد کنند اما باید بگویم رد کلیات بودجه ۱۴۰۳ نظر کارشناسی مجلس بوده و محترم شمرده می‌شود، از این رو بلافاصله جلسات در دولت تشکیل شد و خوشبختانه اصلاحات مدنظر اعضای کمیسیون تلفیق و هیات رئیسه مجلس اعمال شد و ان شاءالله در جلسه صحن علنی مجلس شورای اسلامی کلیات این لایحه بررسی می شود. در این اصلاحیه مواردی مانند موضوع بازنشستگان به صورت شفاف بیان شده یا برخی جداول که به زعم نمایندگان باید مشخص می شد، معلوم شده است.

وی با اشاره به تصویب کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۳ در نشست کمیسیون تلفیق، افزود: ان شاءالله با همدلی و همکاری دو قوه این بودجه که نقش مهمی داشته و مهم ترین سند دخل وخرج دولت و سند مالی کشور است به تصویب برسد و سال آینده برای مردم سال خوبی باشد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا طرح این موضوع که رد کلیات بودجه ۱۴۰۳ به دلیل مسائل انتخاباتی بوده است را از سوی خود رد می‌کنید، گفت: من اصلا بحث انتخابات را مطرح نکردم فقط اشاره ای داشتم به اینکه ممکن است برخی افرادی که در دوره اول تائید صلاحیت نشدند، دلخوری هایی داشته باشند و این موضوع بر رأی آن ها تاثیر داشته باشد. البته از بین این افراد- که تائید صلاحیت نشدند- کسانی بودند که در موافقت با بودجه نیز اظهارنظر کردند.

حسینی تصریح کرد: اینکه برخی، حرف‌ها را جابه جا کنند و برخی کلمه ها را حذف کنند و مطلب را به گونه ای بیان کنند که انگار کلیت مجلس زیر سوال رفته، باید بگویم به هیچ وجه اینگونه نیست. من خواستم انگیزه هایی که ممکن است دست به دست هم داده باشد تا مسئله به اینجا رسیده باشد را بیان کنم وگرنه ما همیشه بر همدلی و وفاق تاکید داشتیم. ما همان روز با رسانه ها نیز تماس گرفتیم و بیان کردیم انتشار عباراتی مانند «پاتک دولت» درست نیست و حمله ای وجود ندارد. من در این مصاحبه دلایلی که ممکن است در رأی منفی به کلیات تاثیر داشته باشد را بیان کردم.

وی با بیان اینکه این موضوع سابقه داشته اما کم سابقه بوده است، ادامه داد: غالبا کلیات تصویب می شود و جزئیات در صحن یا کمیسیون تلفیق نهایی می شود بنابراین کسی نباید از این اختلاف نظرهایی که وجود دارد برداشت سوئی بکند.

کد خبر: ۲۶۲٬۷۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha