تحقیقات اتحادیه اروپا درباره اخبار جعلی در ایکس به جریان افتاد

تحقیقات اتحادیه اروپا درباره اخبار جعلی در ایکس به جریان افتاد

این تحقیقات برای اولین بار تحت قانون خدمات دیجیتال یا dsa بر روی انتشار اطلاعات نادرست تمرکز دارد.

به گزارش بازار، تحقیقات اتحادیه اروپا تا حدی مربوط به پست‌های پس از حملات حماس است، برای اولین بار طبق قانون جدید خدمات دیجیتال (DSA) انجام می‌شود و بر روی مقابله با انتشار محتوای غیرقانونی تمرکز خواهد کرد.

سکوی ایکس می‌گوید متعهد به پیروی از قانون خدمات دیجیتال یا DSA است.

با این حال اتحادیه اروپا در حال تحقیق در مورد شرکت شبکه اجتماعی ایکس در مورد نقض مشکوک تعهدات است که بخشی از آن مربوط به پست‌های پس از حملات حماس به رژیم صهیونیستی است.

کمیسیون اتحادیه اروپا گفت: این تحقیقات بر روی مقابله با انتشار محتوای غیرقانونی در اتحادیه اروپا و اثربخشی اقدامات انجام شده برای مبارزه با دستکاری اطلاعات، از جمله سیستم یادداشت‌های جامعه متمرکز خواهد بود.

قانون خدمات دیجیتال اروپا یا dsa در نوامبر سال گذشته به اجرا درآمد و سکوهای آنلاین و موتورهای جستجوی بسیار بزرگ را موظف می‌کرد برای مقابله با محتوای غیرقانونی شامل اخبار و اطلاعات نادرست و خطرات مرتبط با امنیت عمومی اقدامات بیشتری انجام دهند.

در اوایل سال جاری سکوی ایکس گفت ویژگی «Community Notes» خود را راه‌اندازی کرد که به کاربران اجازه می‌دهد روی پست‌ها نظر بدهند تا محتوای نادرست یا گمراه‌کننده را پرچم‌گذاری کنند.

این کاوش همچنین جنبه‌های مختلف تجارت شرکت از جمله دسترسی به داده‌هایی را که ایکس در اختیار محققان قرار می‌دهد، بررسی خواهد کرد.

ماه گذشته رویترز گزارش داد، محققان رسانه‌های اجتماعی بیش از صد مطالعه درباره ایکس را که قبلاً توییتر بود، لغو، معلق یا تغییر داده‌اند، در نتیجه اقدامات انجام شده توسط مالک آن، ایلان ماسک که دسترسی به این سکو را محدود می‌کند.

یک مقام ارشد اتحادیه اروپا گفت: «گامی که ما امروز برمی‌داریم ایکس را در مورد یک تخلف مجرم نمی‌داند، بلکه به این نتیجه می‌رساند که ایکس واقعاً قانون خدمات دیجیتال DSA را نقض کرده است، بلکه فقط بیان می‌کند که ما زمینه قابل توجهی برای بررسی جزئیات این مناطق داریم.»

روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که سکوی ایکس به پیروی از DSA متعهد است و با روند نظارتی همکاری می‌کند.

در این بیانیه آمده است: «مهم است که این روند عاری از نفوذ سیاسی باقی بماند و از قانون پیروی کند.

ماسک در پستی در ایکس از تیری برتون، رئیس اتحادیه اروپا پرسید که آیا اقدام مشابهی علیه سایر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی انجام می‌شود یا خیر.

او افزود: «شما با این سکو مشکل دارید و سکوهای دیگر نه تنها کامل نیستند بلکه بقیه خیلی بدتر هستند».

برتون همچنین نامه‌هایی به تیک تاک، متا، گوگل و آلفابت ارسال کرد و به آن‌ها تعهدات تحت قانون دیجیتال برای مقابله با محتوای مضر و غیرقانونی را یادآوری کرد.

سکوها با برجسته کردن گام‌هایی که برای متوقف کردن اطلاعات نادرست در سکوهای خود انجام داده‌اند، پاسخ دادند، اما ماسک برتون را به خاطر اتهام اطلاعات نادرست به چالش کشید.

برخی از سیاستمداران ایتالیایی از ماسک دفاع کردند و از کمیسیون اتحادیه اروپا انتقاد کردند. ماسک آخر هفته را در رم گذرانده بود و در یک گردهمایی سیاسی جناح راست که توسط حزب جورجیا ملونی نخست وزیر ایتالیا سازماندهی شده بود سخنرانی کرد.

کد خبر: ۲۶۲٬۷۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha