۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۰
نتانیاهو به هشدارهای پیش از حمله هفتم اکتبر بی تفاوت بود
لاپید:

نتانیاهو به هشدارهای پیش از حمله هفتم اکتبر بی تفاوت بود

رهبر مخالفان دولت خواستار کناره گیری نتانیاهو از قدرت به دلیل بی توجهی به هشدارها درباره حمله هفتم اکتبر شد.

به گزارش بازار، عملیات هفتم اکتبر جنبش مقاومت فلسطین (حماس) علیه دشمن صهیونیستی دردناکترین ضربه‌ای بوده است که اسراییل از زمان موجودیت خود دریافت کرده است. افشای جزئیات این ماجرا و هشدار مقامات اطلاعاتی مصر به دولت نتانیاهو از احتمال وقوع این حادثه، انتقادهای داخلی را علیه دولت راستگرای رژیم صهیونیستی تشدید کرده است.

به گزارش نشریه آلمانی بیلد، یائیر لاپید، رهبر مخالفان دولت نتانیاهو و رئیس حزب میانه رو "یش آتیت" امروز (سه شنبه) اعلام کرد ما شاهد آن بودیم که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی نسبت به هشدارها اولیه پیرامون وقوع حمله حماس بی تفاوت بوده است.

وی خاطر نشان کرد: اشتباهات زیادی از سوی دولت ما پیش از حمله حماس رخ داد. ما باید تحقیقات دقیقی پیرامون چگونگی رخ دادن این حادثه انجام دهیم.

لاپید در تشریح اشتباهات دولت نتانیاهو گفت: من دو هفته پیش از وقوع حمله هفتم اکتبر از سرویس‌های اطلاعاتی هشدارهایی را مبنی بر وقوع یک حمله قریب الوقوع دریافت کرده بودم و این موضوع را مطرح ساختم، اما دولت این خطر را جدی نگرفت.

رهبر مخالفان دولت افزود: من در یک کنفرانس خبری درباره این حمله هشدار دادم، اما متاسفانه کسی به آن توجه نکرد. نتانیاهو باید به دلیل اشتباهش از سمت خود کناره گیری کند.

تقریبا تمامی احزاب و گروه‌های سیاسی در سرزمین‌های اشغالی با کناره گیری نتانیاهو از سمت خود موافق هستند و در این زمینه اجماع وجود دارد، اما شرایط جنگی فعلی مانع از تحقق این امر شده است.

کد خبر: ۲۶۲٬۷۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha