۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۰
ساماندهی سه معضل فرار مالیاتی، سکوی واردات و قاچاق کالا در مناطق آزاد
معاون اقتصادی دبیرخانه شورای‌عالی مناطق آزاد اعلام کرد

ساماندهی سه معضل فرار مالیاتی، سکوی واردات و قاچاق کالا در مناطق آزاد

دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، اضافه شدن ۱۰ منطقه و چهار برابر شدن سرعت سرمایه گذاری را از دستاوردهای دولت سیزدهم در مناطق آزاد دانست.

به گزارش بازار، حجت الله عبدالملکی، دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در حاشیه جلسه نظارتی رئیس جمهور در وزارت اقتصاد در مصاحبه اختصاصی درباره عملکرد مناطق آزاد در ۹ ماه گذشته گفت: ما یک جهش خوبی در میزان سرمایه گذاری در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی داریم، که از ابتدای سال تاکنون حدود ۴۳۰ هزار میلیارد تومان تقاضا برای سرمایه گذاری شده در مناطق آزاد؛ و بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری به بهره برداری رسید و سرمایه گذاری در دولت سیزدهم تقریبا چهار برابر شد.

عبدالملکی گفت: سرعت اجرای طرح‌های عمرانی هم در این دولت دو برابر شد. وی همچنین یکی از دستاوردهای دولت سیزدهم را اضافه شدن ۱۰ منطقه آزاد جدید است.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد با اشاره به کثرت این مناطق در بیشتر مرزهای کشور گفت: می توان ادعا کرد تمام مرزهای ما مجهز شدند به مناطق آزاد و ویژه اقتصادی.

وی در ادامه افزود: همچنین سه معضلی هم که به صورت سنتی در مناطق آزاد وجود داشت، تقریبا می‌توان گفت که برطرف شدند یک مسئله فرار مالیاتی، مسئله سکوی واردات بودن این مناطق و مسئله قاچاق کالا.

عبدالملکی افزود در ارتباط با مسئله فرار مالیاتی گفت: ما نظام ثبت شرکت‌ها را به صورتی اصلاح کردیم که ثبت شرکت صوری نمی‌تواند صورت بگیرد و در ارتباط با سکوی واردات بودن نیز مناطق آزاد ترازشان مثبت شده و بیشتر ارز آور شدند و در ارتباط با قاچاق کالا نیز افزود: الان ثبت و ضبط تمام کالاها بادقت صورت می‌گیرد و هیچ کالایی بدون حساب و کتاب وارد یا خارج نمی‌شود و موضوع قاچاق نیز منتفی شده است.

وی همچنین گفت: مناطق آزاد اقتصادی دارند به سکوی اصلی پیشرفت اقتصادی از جهت تولید، سرمایه گذاری و صادرات کشور تبدیل می‌شوند.

کد خبر: ۲۶۲٬۷۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha