۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۰
احداث ترمینال ۱۰۰ هزار متری برای مهرآباد| نارضایتی عمومی با انتقال پروازهای مهرآباد به فرودگاه امام
مدیر عامل شرکت فرودگاه‌ها اعلام کرد

احداث ترمینال ۱۰۰ هزار متری برای مهرآباد| نارضایتی عمومی با انتقال پروازهای مهرآباد به فرودگاه امام

نخجوانی، مدیر عامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: ۳۰ هزار میلیارد تومان در طول ۱۵ تا ۲۰ سال آینده در حوزه سرویس‌دهی و ارتقای خدمات فرودگاهی نیاز داریم.

بازار؛ گروه راه و مسکن: رضا نخجوانی مدیر عامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در نشست خبری هفتمین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ و نقل، لجستیک و صنایع وابسته با اشاره به اینکه صدها هزار میلیارد تومان ارزش روز سرمایه‌گذاری‌های صورت‌گرفته در فرودگاه‌های کشور است گفت: انتقال تمام پروازهای مهرآباد به فرودگاه امام(ره)، باعث نارضایتی عمومی خواهد شد و به لحاظ فنی هم این موضوع قابل انجام نیست.

انتقال تمام پروازهای مهرآباد به فرودگاه امام(ره)، باعث نارضایتی عمومی خواهد شد و به لحاظ فنی هم این موضوع قابل انجام نیست

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: البته از این زاویه نگاه کنیم که اگر مسافری قصد دارد از یک شهر به فرودگاه بیاید و از آنجا به یک کشور خارجی سفر کند، برای اینکه مسافر مجبور نباشد از تهران به فرودگاه امام(ره) سفر زمینی انجام دهد، یک موضوع منطقی است که همین الان هم قابل انجام است و منع قانونی هم ندارد. اما اینکه مسافری از مشهد به فرودگاه امام(ره) بیاید و از آنجا بخواهد به تهران برود با صرف زمان و هزینه، مورد نارضایتی خواهد بود.

از ۲۰ سال پیش طرحی برای بهبود خدمات و ارتقا و توسعه در دستور کار بوده که در صورت اجرایی، همه مشکلات فعلی برطرف خواهد شد

مدیر عامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در خصوص توسعه فرودگاه مهرآباد نیز توضیح داد: از ۲۰ سال پیش طرحی برای بهبود خدمات و ارتقا و توسعه در دستور کار بوده که در صورت اجرایی، همه مشکلات فعلی برطرف خواهد شد. کارشناسان خبره وضعیت مهرآباد را بررسی و برای ۲۰ سال آینده پیش‌بینی کرده‌اند و ظرفیتی را برای اقدامات کارشناسی در نظر گرفتند و این ایده‌ها نهایی شده است.

وی ادامه داد: در این طرح مشکلات، ظرفیت‌ها و راهکارهای مورد نیاز برای فرودگاه مهرآباد پیش‌بینی شده و ایده‌ها و طرح‌هایی از طریق مشاوره با کارشناسان بین‌المللی ارائه شده و در حال بررسی برای اصلاح وضعیت فرودگاه مهرآباد است که در مرحله نهایی قرار دارد و پروژه مطالعاتی انجام شده است.

مقرر شده ترمینال ۱۰۰ هزار متری با تامین با ۵۵ ایربریج برای مهرآباد احداث شود که می‌تواند فرکانس پروازی را از حدود ۵۰ پروار صبحگاهی به ۱۵۰ فرکانس پروازی افزایش دهد که این یک انقلاب در این حوزه محسوب می‌شود

به گفته نخجوانی مقرر شده ترمینال ۱۰۰ هزار متری با تامین با ۵۵ ایربریج برای مهرآباد احداث شود که می‌تواند فرکانس پروازی را از حدود ۵۰ پروار صبحگاهی به ۱۵۰ فرکانس پروازی افزایش دهد که این یک انقلاب در این حوزه محسوب می‌شود.

نخجوانی با بیان اینکه شش هزار نیروی انسانی در ۵۴ فرودگاه زیرمجموعه این شرکت مشغول ارائه خدمات در بخش فرودگاهی هستند گفت: خدمات مختلف در حوزه ناوبری هوایی و کنترل فضایی کشور و پروازهای بین‌المللی و خدمات ناوبری در شرکت فرودگاهی کشور ارائه می‌شود.

نخجوانی یادآور شد: به روز رسانی دستگاه‌های ناوبری توسط ابزار آلات دقیق، نوسازی و بهسازی و ساخت و توسعه برخی فرودگاه‌ها که به تایید رسیده در دستور کار قرار دارد و رصد و نظارت پروژه‌ها انجام می‌شود و هزاران میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف فرودگاهی انجام شده است.

مدیر عامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در خصوص پروازهای خارجی اظهار کرد: روزانه ۱۰۰۰ پرواز ورودی داریم.

وی در خصوص بدهی ایرلاین‌ها توضیح داد: رابطه ما با شرکت‌های هواپیمایی یک رابطه دائمی است و بدهی‌ها اگرچه وجود دارد اما در یک چهارچوب زمانی از سوی آن‌ها پرداخت خواهد شد حتی اگر مشمول زمان شود.

وی تاکید کرد: اجرای این پروژه به دستور وزیر راه و شهرسازی بر عهده شرکت فرودگاه‌ها است و منابع مالی تامین شده که با همکاری بخش دفاعی عملیاتی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در خصوص سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در بخش فرودگاهی گفت: ارزش روز آن‌ها صدها هزار میلیارد تومان است.

پروژه‌های مرتبط با ارتقا سطح فرودگاه‌ها نیاز به ۳۰ همت سرمایه‌گذاری برای اجرای پروژه‌های بهسازی و بازسازی نیاز دارد که باید در طول ۲۰ سال آینده با اولویت ایمنی و سرویس دهی به مسافران محقق شود

نخجوانی ادامه داد: پروژه‌های مرتبط با ارتقا سطح فرودگاه‌ها نیاز به ۳۰ همت سرمایه‌گذاری برای اجرای پروژه‌های بهسازی و بازسازی نیاز دارد که باید در طول ۲۰ سال آینده با اولویت ایمنی و سرویس دهی به مسافران محقق شود.

مجبوریم برای تأمین بخش کوچکی از هزینه‌ها، تعرفه‌ پروازهای خارجی به جز پروازهای زیارتی را اصلاح کنیم که در مجلس نیز مصوب شده است و این افزایش تعرفه شامل پروازهای داخلی نمی‌شود

مدیر عامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران تاکید کرد: مجبوریم برای تأمین بخش کوچکی از هزینه‌ها، تعرفه‌ پروازهای خارجی به جز پروازهای زیارتی را اصلاح کنیم که در مجلس نیز مصوب شده است و این افزایش تعرفه شامل پروازهای داخلی نمی‌شود.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه هواپیمای فلایت‌چک در کشور داریم، گفت: دستگاه‌های کمک‌ناوبری در ایران در حال فعالیت است. همچنین برای خرید و انتقال فلایت‌چک دیگر اقداماتی انجام شده است. البته اطلاعات جزئی درباره واردات فلایت‌چک یک مساله استراتژیک امنیتی است و ما مجاز نیستیم این اطلاعات را در دسترس قرار دهیم.

وی در پاسخ به سوالی درباره فرودگاه قم توضیح داد: این فرودگاه در دستور کار ما نیست و مربوط به منطقه آزاد از لحاظ مالکیتی است که در صورت تایید بخش‌های دفاعی و امنیتی توسط استانداری قم اطلاع رسانی می‌شود.

نخجوانی درباره اتصال به پنجره واحد خدمات دولت هوشمند گفت: ما به این پنجره واحد پیوستیم و در خصوص زمین‌های اطراف فرودگاه برای تعیین تکلیف و مالکیت از طریق پنجره واحد اقداماتی انجام شده و برخی مشکلات فنی دارد که در مراحل نهایی است و اطلاعات مربوط به املاک آن باید توسط شهرداری اعلام شود.

کد خبر: ۲۶۲٬۶۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha